وکیل اراک، بهترین وکیل اراک، وکیل خوب در اراک

5/5 - (100 امتیاز)

 وکیل اراک

وجود قطب و شهرک های صنعتی و کارخانه های معروفی همچون آلومینیوم و هپکو در اراک و همین طور تبدیل شدن این شهر به کلانشهر، گسترش جمعیت را به همراه داشته است.با افزایش جمعیت اختلاف ها و تنش ها زیاد شده و پای افراد، خواسته یا ناخواسته به دادگاه ها باز میشود.

ازجمله این کشمکش ها میتوان به اختلاف های خانوادگی همچون دعاوی مربوط به طلاق، مهریه، طلاق توافقی و یا مسائل مربوط به ارث و ورثه و همینطور دعاوی ملکی و املاک اشاره کرد.سردرگمی و اتلاف وقت در دادگاه ها چیزی است که اگر کسی قانون را نداند حتما گرفتار آن خواهد شد.

باغ ملی اراک

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

وجود یک فرد متخصص و آشنا با قانون میتواند مسیر حل این چالش های حقوقی را هموار سازد.اما سوال اینجا است که در بین تعداد زیادی وکیل در شهر اراک، چطور میشود وکیل اراک را پیدا کرد؟

در این مقاله سعی کرده ایم با شاخه هایی از حوزه وکالت که یک وکیل اراک میتواند در آن فعالیت داشته باشد آشنا شویم و به بررسی ویژگی های یک وکیل خوب بپردازیم.در انتها شماره تلفن وکیل اراک و نحوه ارتباط نیز گفته شده است.

اگر در شهر اراک به دنبال وکیل هستید پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

یک پرونده سخت با کمک یک وکیل خوب اراک و منطقی و آموزش دیده به سرعت حل میشود. به طور مشابه، عدم استخدام یک وکیل هنگام شروع تجارت، مرور کردن قرارداد، و یا آغاز هرگونه کاری که بالقوه دارای انشعابات قضایی است، میتواند به دامهای قابل اجتناب منتهی شود.

 

بهترین وکیل طلاق در اراک

عدم آگاهی و آموزش صحیح و همینطور مشکلات اقتصادی زمینه اختلاف در خانواده ها را ایجاد میکند.

آمار دقیقی از جدایی زوجین وجود ندارد اما متاسفانه به نظر میرسد که آمار طلاق در اراک با کلانشهرها در رقابت است.

قوانین پیچیده و زیاد خانواده باعث شده است که نیاز به وکیل خبره و مجرب که در حوزه طلاق تجربه کافی و لازم را داشته باشد، بیش از بیش در شهر اراک احساس شود.

وکیل طلاق در اراک باید با قوانین طلاق آشنایی کامل داشته باشد.خوب مشکل موکل خود را گوش دهد و از جزئیات اطلاع پیدا کند.

این جزئیات هستند که میتوانند تعیین کند که قاضی دادگاه به نفع شما و یا علیه شما رای صادر کند.

یک وکیل طلاق که در اراک فعالیت میکند باید تجربه کافی و لازم را در این حوزه داشته باشد تا بتواند جزئیات پرونده دعوا را به خوبی شناسایی و از آنها نهایت استفاده را ببرد.

در ادامه این مطلب به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد.

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

باباغ ملی کلانشهر اراک که ازدحام جمعیت نشان دهنده افزایش جمعیت این شهر است

 

وکیل طلاق توافقی در اراک

طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن طرفین عقد یعنی زوج (آقا) و زوجه (خانم) تصمیم میگیرند که دیگر زندگی مشترکی نداشته باشند.

در این تصمیم باید بر سر مسائلی همچون مهریه، جهیزیه، ملاقات با فرزندان و . . . به یک توافق برسند.

وکیلی که در حوزه طلاق توافقی در کلانشهر اراک فعالیت میکند باید این مسائل را بشناسد.

وکلای متخصص طلاق توافقی دادکوشا در شهر اراک معتقدند که طلاق تنها راه حل چالش های خانوادگی نیست و به این موضوع آگاه هستند که این مسیر میتواند سخت و طاقت فرسا باشد.سعی وکلای فعال دادکوشا در اراک بر این است تا ادامه راه را روشن و راحت تر کند.

 

 وجود کارخانه های بزرگ در اراک، افزایش جمعیت را در پی داشته است.گسترش جمعیت، اختلاف هایی را در میان خانواده ها ایجاد کرده که منجر به جدایی به صورت طلاق و طلاق توافقی شده است.انتخاب و پیدا کردن وکیل در اراک که خوب قوانین را بشناسد، به یکی دیگر از چالش های مردمان این شهر تبدیل شده است.

 

 وکیل اراک

وکیلی که در کلانشهر اراک فعالیت میکند باید این ویژگی ها را داشته باشد.

وکیل اراک و تعهد به یادگیری مادام العمر

وكیل در اراک باید در جریان كاربردهای متنوع قوانین باشد. با تکامل و تغییر جهان، شیوه ­های تعامل افراد با یکدیگر نیز تغییر میکند. این تغییرات ایدئولوژیک راه­ های جدیدی را برای دادرسی قضایی باز می­کند، زیرا قانون همراه با خلاقیت و شکلی استراتژیک در موضوعات جدید و مهم اعمال می­شود.

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

بهترین وکیل اراک و رهبری 

وکیل در اراک:به نظر می­رسد اهمیت این ویژگی برای همگان واضح است. با این حال لازم به ذکر است که این خصیصه شامل طیف گسترده ای از مهارت ها است که بسیاری از افراد فراموش می­کنند.

توانایی رهبری برای یک وکیل خوب، صفتی ضروری محسوب می­شود. رهبری یک واژه است که تفسیری قدرتمند دارد. مدیریت پروژه، پاسخگویی صحیح، صداقت و مهارت­ های ارتباطی موثر کامل کننده این صفت است.

وکلا پرونده­ های مختلف با مسئولیت­ های متعدد را به طور هم زمان مدیریت می­کنند. داشتن یک سیستم مدیریت پروژه مستقر و شخصی که بتواند پاسخگوی عدالت جویان باشد، برای موفقیت یک وکیل در پرونده خود حیاتی است.

اشتباهات ممکن است اتفاق بیفتد و وقتی مسیر پرونده به بیراهه می­رود، ضروری است از تسلط بر یکپارچگی قوانین و مهارتهای ارتباطی، جهت هدایت موفقیت آمیز پرونده تحت هر شرایطی برخوردار باشد.

 

وکیل اراک و خلاقیت

وکلا به صفاتی همچون منطقی بودن و داشتن مهارت استدلال قیاسی بی عیب و نقص مشهور هستند. در حالی که هردوی این موارد مهارت­ های اساسی هستند که یک وکیل باید بتواند این مهارت­ ها را با تفکر خلاق و حل مسئله استراتژیک تنظیم کند.

وکیل فعال در اراک باید بتواند در مورد هر موضوعی به طریقی جدید فكر كند و رویكردی متفاوت از وكلا قبلی داشته باشد.

خلاقیت مانند عضله است. به تمرین مداوم و تجربیات متعدد نیاز دارد. توصیه موسسه دادکوشا به وکلای تازه­ کار این است که راهی برای تحریک خلاقیت خود و تبدیل آن به یک برنامه روزمره پیدا کنید.

با توجه به تعداد بالای پرونده ­ها و عدالت جویان این مجموعه، تجربیات ما ثابت کرده است، خلاقیت رمز موفقیت در شرایط ویژه است. قانون برای هر مشکلی یک راهکار موثر خواهد داشت.

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

وکیل اراک و تاب آوری

یک وکیل حرفه­ ای اراک راه دشواری را طی کرده است. یک وکیل خوب مستلزم داشتن کفش آهنین و توانایی بازگشت سریع از شکست است.

مقاوم بودن به عنوان وکیل شامل پشتکار در انجام کارهای دشوار و درک تکنیک ­های اقناع برای تحقق عدالت در پرونده­ های حقوقی مختلف است.

در دانشکده حقوق کلاسی وجود ندارد که قابلیت انعطاف پذیری را آموزش دهد. اما وکلای حرفه­ ای می توانند از تجربیات خود درس بگیرند تا متفاوت فکر کنند.

نقاط قوت و ضعف یک پرونده حقوقی را ارزیابی کنند و راه­ هایی برای تغییر دیدگاه خود در موقعیت ­های دشوار پیدا کنند.

هرچقدر که زمان گذشته است انعطاف پذیری به عنوان یک ویژگی بارز برای وکلای حرفه­ ای ضروری تر شده است.

 

بهترین وکیل اراک و مدیریت ریسک

بخش ­های کلیدی مدیریت ریسک شامل مهارت­ های تحلیلی و تحقیقاتی، قضاوت و سواد مالی است. درک چگونگی و چرایی جنبه ­های مختلف تجارت، قانون و عملکرد تعامل انسانی به یک وکیل کمک می­کند تا هوش هیجانی را برای ارزیابی دقیق ریسک و انتقال آن­ها به همه افراد درگیر توسعه دهد.

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

وکیل اراک و خود جهت دهی 

توانایی حفظ انگیزه در جهت مناسب برای همه مشاغل و به ویژه وکلا یک مهارت مهمی است. وکیل خوب اراک در مواجهه با پرونده­ های حقوقی باید بدانند که چگونه انگیزه خود را حفظ کنند. باید زمان خود را به بهترین نحو ممکن سپری کنند. از کوچک ترین فرصت ­ها برای تحقق خواسته­ های عدالت جویان استفاده کنند.

 

بهترین وکیل خانواده در اراک

اگر برای پیگری امور طلاق به صورت طلاق توافقی و موارد دیگری همچون دریافت مهریه، حق حضانت و عودت جهیزیه به دنبال وکیل مهریه در اراک می­گردید، می­توانید به موسسه دادکوشا مراجعه کنید. بر اساس شرایط و چالش ­های موجود، با استفاده از قوانین این حوزه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

وکیل ملکی در اراک

اگر به دنبال وکیل ملکی در اراک هستید باید بدانید که تمامی امور مرتبط به انواع دعاوی ملکی توسط وکلای عالی رتبه دادکوشا مورد بررسی قرار می­گیرد.

  • ابطال قرارداد
  • تنظیم سند رسمی ‌برای املاک
  • الزام دریافت پایان کار برای ساختمان‌ها
  • دریافت و درخواست مطالبه‌‌ اجرت المثل
  • الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی
  • تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر
  • درخواست تخلیه‌‌ی اماکن تجاری که مشمول مواد قانونی
  • فسخ قراردادهایی که از منظر قانونی دارای اشکال هستند
  • تنظیم درخواست و مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه
  • الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان‌هایی که دارای واحد‌های مستقل و چند گانه هستند.

همان طور که میدانید قانون پیچیده است. یک پرونده چالشی می­تواند با کمک یک وکیل خبره به سرعت حل شود. به همین دلیل عدم استخدام وکیل هنگام بررسی و عقد قرارداد یا شروع به فعالیت­ های دیگر با تبعات قانونی بالقوه، می­تواند منجر به دام­ های غیرقابل پیشگیری شود.

نداشتن وکیل خوب ممکن است در طول پیگیری مراحل قانونی هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

چه چیزی در معرض خطر است؟

یک پرونده قضایی ممکن است تعیین کند باقی عمرتان را در حال حسرت کارهای نکرده بگذرانید یا خیر. این در حالی است که یک پرونده مدنی می­تواند از نظر مالی به شما آسیب برساند. ممکن است بتوانید به عنوان شاکی در یک پرونده مدنی هزینه های حقوقی را مطالبه کنید، بنابراین استخدام وکیل در واقع می­تواند موجب صرفه جویی در هزینه­ های شما شود.

وکلا می­دانند که چگونه شواهد را به چالش بکشند، ممکن است شما ندانید که یک مدرک مهم علیه شما به طور نامناسب به دست آمده است یا اینکه شهادت یک شاهد با گفته ­های قبلی مغایرت دارد.

وكیل خوب در اراک تمامی این نکات را در می­ یابد. وكلا نحوه تهیه صحیح استناد به اسناد دادگاه و رسیدگی به سایر مراحل قانونی را می­دانند.

اگر وکیل نداشته باشید ممکن است با ضرب الاجل برای پر کردن و امضا کردن برخی از اسناد قانونی مبارزه نکنید. یک پرونده ناقص یا نادرست می­تواند شما را از خط قانون خارج کند. یک روند قانونی معین را به تأخیر بیندازد و شرایط شما بدتر شود. حتی در بسیاری از مواقع ممکن است پرونده به طور کلی منتفی شود.

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

 

وکیل انلاین در اراک

یکی دیگر از خدمات موسسه حقوقی دادکوشا مشاوره به صورت آنلاین است.افزایش ترافیک شهر اراک و اهمیت زمان افراد این نیاز بیش از همیشه در این شهر احساس میشود.مشاوره آنلاین در بستر نرم افزار واتس اپ انجام میشود که برای دریافت وقت مشاوره میتوانید تماس بگیرید.

 

وکیلی کیفری اراک

موضوعات کیفری بسیار متنوع هستند. به نحوی که طیف وسیعی از موضوعات را می توان در زیر این عنوان جای داد. به عنوان مثال در مورد جرائم جسمانی علیه اشخاص طیف وسیعی از اعمال از قتل گرفته تا یک جراحت ساده را در بر می گیرد.
اقداماتی نظیر توهین و افترا هم به نوعی اعمال مجرمانه ای هستند که در بسیاری از موارد بدون طرح شکایت باقی می مانند. اما با این فراوانند کسانی که پیگیر موضوع می شوند و نهایتا شکایت خود را مطرح می کنند.
لذا در این مقاله به تعدادی از دعاوی پرتکرار در محاکم دادگستری اشاره می کنیم و توضیح مختصری هم در مورد آنها داده می شود. هر چند همان طور که گفته شد دعاوی کیفری بسیار متنوع بوده و امکان اینکه تمام آنها در یک مقاله بررسی کنیم وجود ندارد.

وکیل انحصار وراثت در اراک

آیا بانک می تواند در صورت فوت صاحب حساب تا قبل از تعیین ورثه و انحصار وراثت ، نسبت به پرداخت وجه چک اقدام کند ؟

با فوت متوفی ، بدهی های مدت دار وی حال می گردد. لذا چنانچه صادرکننده چک ، بعد از صدور چک فوت نماید کلیه دیون وی حال شده و حتی اگر تاریخ چک فرا نرسیده باشد ، دارنده چک می تواند با مراجعه به بانک نسبت به مطالبه وجه چک اقدام نماید . در رویه معمول بانک ها از پرداخت وجه چک خودداری می کنند که دارنده چک باید دادخواست مطالبه وجه چک را به طرفیت ورثه متوفی اقامه کند .‌

 

 

سوالات پرتکرار در حوزه های مختلف از بهترین وکیل اراک

وکیل اراک:توقیف اموال یا تامین خواسته چیست؟

تأمین خواسته یا توقیف اموال بدان معنی است که خواهان قبل یا همزمان با طرح دعوی از دادگاه درخواست توقیف اموال خوانده را می کند، این موضوع از آن جهت است که ممکن است فرد در حین دادرسی یا در طول طرح دعوی اقدام به فروش یا انتقال اموال کند.

وکیل اراک:در صورت جدایی چه زمانی فرزندان میتوانند والدین را انتخاب کنند؟

⁣ در صورت جدایی زوجین، دختر پس از 9 سالگی و پسر پس از 15 سالگی مختارند که زندگی با هر کدام از والدین را انتخاب کنند.

وکیل اراک:دیه به چه صورت حساب میشود؟

میزان دیه بر اساس نوع و میزان صدمه و صرفا بر اساس تشخیص پزشکی قانونی است؛ که دادگاه نیز عینا همان میزان را در رای اعلام میکند.لذا بایستی دید پزشکی قانونی چقدر و چند درصد تعیین کرده است.

 

وکیل اراک:اگر ارثی به وراث برسد و یکی از وراث حاضر به تقسیم نباشد چه باید کرد ؟

یکی از ورثه می تواند به دادگاه آخرین محل اقامتگاه متوفی مراجعه و تقاضای انحصار وراثت و درخواست صدور دستور فروش نماید . در این حالت آن ورثه یا باید سهم باقی وراث را بپردازد یا خودش هم همراه بقیه ملک را بفروشد . بعد از صدور دستور فروش دادگاه او را ملزم به این کار خواهد کرد.

 

وکیل اراک:آیا زن می تواند پس از مدتی از تاریخ فوت همسرش مهریه خود را مطالبه کند ؟

بله می تواند. دعوی باید به طرفیت ور‌ثه متوفی که ترکه ( اموال به جا مانده از متوفی ) را پذیرفتند در دادگاه طرح و اقامه شود.

 

وکیل اراک:شخصی در بیمارستان بیهوش شده وپسر بزرگ انگشت پدر را در حال بیهوشی روی کاغذ گذاشته و سهم سایر ورثه را مال خود میکند. عنوان اتهامی آن چیست؟

موضوع مشمول ماده ۵۹۶قانون مجازات اسلامی میباشد که عنوان “سو استفاده از ضعف نفس اشخاص” را دارد مجازات وي علاوه بر جبران خسارات مالي از شش ماه تا دو سال ‌حبس خواهد بود و در صورت انطباق با جرم کلاهبرداری از یک تا هفت سال حبس متوجه وی است.همچنین برگه ای که از این طریق آماده و تحصیل شده فاقد اعتبار بوده و کلیه انتقالات اموال ابطال خواهدشد.

 

 

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

جهت تعیین وقت مشاوره با وکیل در اراک میتوانید با شماره 09022508697 تماس بگیرید.

91 نظر

  1. سلام وقت بخیر.
    میخواستم بدونم جهیزیه رو قبل از طلاق میشه پس گرفت یا حتما باید طلاق انجام شده باشه؟
    ممنون.

    • سلام.
      باید این نکته را بدانید که جهیزیه از اموال زن می باشد و زن مستقلا می تواند در دارایی خود هر تصرفی را که می خواهد بکند.زوجه با بردن اموال جهیزیه به منزل مشترک اجازه ضمنی در بهره برداری به شوهر می دهد.حال هر زمان بخواهد میتواند ار این اجازه خود رجوع کرده و نسبت به باز ستاندن جهیزیه اقدام کند.

  2. رضا صفایی

    سلام. بنده از سال ۱۳۸۴ اقدام به خرید یک باب مغازه واقع در مرکز شهر اراک کردم. جلوی مغازه بنده یک باب مغازه وجود داره و در طرح تعریض هست و شهرداری در طول این 16 سال همیشه به بهانه کمبود بودجه از تخریب این مغازه ممانعت میکنه، در حالی که مایل به تهاتر یا هر نوع معامله‌ای با شهرداری هستم. به علت مکان بد محل کسب، بنده در طول این 16 سال متحمل ضرر و زیان زیادی در کسب خودم شدم به طوری که حتی بخاطر شرایط بد محل کسب نمیتونم مغازه‌م رو بفروشم!
    لطفا راهنمایی بفرمایید امکان پیگیری قضایی دارم؟ و میتونم از شهرداری بخاطر اینکه برای محل کسب تازه ساز بنده پروانه صادر کرده، اما اقدام به تعریض جلوی مغازه نکرده درخواست خسارت بکنم؟
    سپاس.

    • سلام و درود.
      لازمه مطالبه هر گونه خسارت اثبات رابطه علیت یا سببیت است. به بیان دیگر شما باید بتوانید ثابت کنید که بدلیل مشکلی که شهرداری برای شما ایجاد کرده، کسب و کار شما دچار مشکل شده است. بدیهی است در صورتی اثبات این موصوع امکان مطالبه خسارت وجود خواهد داشت.

  3. سلام میخواستم بدونم ضبط یا فیلم جرم محسوب میشه؟میشه پیگیری کرد؟
    ممنون

    • صرف ضبط صدا یا فیلم جرم محسوب نمی شود ولی انتشار آن با شرایط مذکور در ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای قابل پیگری قانونی و قابل مجازات است.

  4. من ضامن یکی شدم حالا قسطاشو نمیده میتونم کاری انجام بدم؟

    • سلام وقت بخیر.
      این را باید بدانید که ضامن پس از پرداخت دینی که ضمانت آن را بر عهده گرفته است، می تواند به مدیون (مضمون عنه) رجوع کند و حق خود را بگیرد به اینصورت که ضامن می تواند در زمان توافق بر ضمانت، از مدیون ضمانت هایی را بگیرد.
      بدین ترتیب که مدیون به مقدار مبلغ مورد ضمانت به ضامن سفته یا چک داده و خیال ضامن را از بابت بازپرداخت اقساط یا دیگر تعهدات راحت کند.

    • فاضلی. وکیل پایه یک دادگستری

      سلام شما ابتدا باید اقساط را پرداخت کنید وقتی تسویه شد کل مبالغی را که پرداخت کردید اقدام به طرح دعوی مطالبه وجه علیه کسی که ضمانتش را کردید بنمایید

  5. سلام یه سوال داشتم. ممنون میشم جواب بدید.
    من متوجه شدم شوهرم از گواهی عدم امکان سازش انصراف داده الان باید چه کار کنم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل در اراک.
      باید توجه داشته باشید در صورتی که شوهر بعد از دریافت گواهی عدم امکان سازش از اجرای مفاد آن انصراف دهد و برای اجرای طلاق در دفتر خانه حاضر نشود و زن نیز وکالت در طلاق نداشته باشد، دادگاه نمی تواند شوهر را مجبور به انجام مفاد گواهی عدم امکان سازش و طلاق نماید. بهترین عمل قانونی برای جلوگیری از چنین پیشامدی این است که اگر زن وکالت در طلاق ندارد، در هنگام ارجاع دادگاه به داوری، درخواست درج مفاد التزام به گواهی عدم امکان سازش را در حکم دادگاه بنماید و شوهر نیز موافقت خود را اعلام دارد (سازش در دادگاه). در اینصورت زن می تواند با استناد به گواهی سازش در دادگاه مفاد گواهی عدم امکان سازش را رأساٌ و بدون حضور شوهر در دفترخانه طلاق اجرا کند. این نکته مهمی است که اختیار زن را در درخواست طلاق افزایش می دهد

  6. آرش صیدی

    سلام.آقا ما یه همسایه داریم که سگ تو خونه نگر میداره.سرو صداش اصلا نمیذاره استراحت کنیم.میخواستم بدونم میتونم ازش شکایت کنم؟

    • درود.

      باید بدانید که بر اساس تبصره ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها، نگهداری حیوانات در مشاعات آپارتمان‌ ها مثل راه پله، پشت بام و پارکینگ ممنوع است. در خصوص نگه داری حیوانات در قسمت‌ های اختصاصی (در داخل واحد آپارتمانی)، صرفا در صورتی که اقدام همسایه، نوعی تهدید علیه سلامت ساکنین باشد یا آنکه نگهداری حیوان سبب سلب آسایش همسایه‌ ها شود، امکان شکایت وجود دارد. مانند آنکه در نیمه شب صدا‌های نامتعارف از حیوان ایجاد شود.

      در این حالت اگر آپارتمان دارای مدیر ساختمان است، وی می‌ تواند با در دست داشتن صورت جلسه‌ای که حاوی شرح موضوع مزاحمت ناشی از نگه داری حیوان است به دادسرای محل وقوع ملک خود مراجعه نموده و خواستار رسیدگی قضایی شود. در غیر این صورت، همسایه‌ ها نیز می‌ توانند راسا نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام نمایند.

  7. سلام وقت بخیر.میخواستم بدونم مادر دختر در صورت وفات دخترش می تواند دادخواست استرداد جهیزیه و مهریه را بدهد؟

  8. فرهاد رضایی

    سلام.وقت بخیر.
    یه سوالی داشتم خیلی ربط به این صفحه نداره ولی ممنون میشم جواب بدین.
    اصلا چرا باید از وکیل استفاده کنیم؟

    • درود برشما.سپاس از توجه شما به صفحه وکیل اراک.

      استفاده از خدمات یک وکیل بسیار ضروری و تعیین کننده‌است، چرا که طرح دعوی، نوع دعوی، زمان طرح شکایت و چگونگی تنظیم اوراق قضایی (اعم از لایحه دفاعیه، اظهارنامه، دادخواست، شکواییه و . . .) کاملاً حیاتی و سرنوشت‌ساز است، زیرا هر دعوایی را فقط می‌توان یک بار طرح نمود و فرصت دوباره برای طرح دعوا وجود ندارد بنابراین اگر دعوایی به اشتباه طرح شود علاوه‌بر خسارتی که سابقاً ایجاد شده، هزینه دادرسی و صرف زمان از دست رفته را نیز باید به آن افزود.

      از سویی دیگر در مقابل دعوایی که علیه ما طرح شده می‌بایستی با استخدام وکیل یا تیم حقوقی خبره دفاع مؤثر و قاطعی انجام شود، در غیر این صورت متحمل خسارات مادی و معنوی هنگفت خواهیم شد، زیرا غالباً عدم استفاده از حق دفاع به منزله قبول اتهام مطرح شده‌است.

  9. زهره وند

    سلام.من دنبال وکیل در اراک بودم که به سایت شما رسیدم.ممنون میشم سوال منو جواب بدین.
    من میخواستم ثابت کنم که شوهرم مشکل روانی داره.کجا باید برم؟

    • سلام و درود.
      بستگي به اين دارد كه شما به چه منظور ميخواهيد مشكل رواني همسر خود را ثابت كنيد، اگر صدمه جسمي به شما وارد كرده است و ميخواهيد ديه آن را بگيريد بايد به دادسرا شكوائيه تقديم كنيد، كه البته اگر ايشان مشكل رواني در حد جنون داشته باشد مسئوليتي ندارد و اگر اثبات رواني بودن همسرتان را براي طلاق گرفتن از او ميخواهيد بايد دادخواست طلاق به دادگاه خانواده ارائه كنيد تا دادگاه ايشان را به پزشكي قانوني جهت بررسي معرفي كند.

  10. حسین کمالی

    سلام خسته نباشید.
    به شخصی ماشین فروختم و شرط کردم که اگر چکهایت پاس نشد معامله فسخ می شود که همین اتفاق هم افتاد و چک هایش پاس نشد آیا من می توانم ماشین را از جلوی درب منزلش بردارم؟
    (به دلیل اینکه شرط من را قبول کرده و با این اوصاف من حق فسخ معامله را دارم ) اگر این کار را انجام دهم آیا جرم است ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به دادکوشا
      خیرـ شما نمی توانید بدون اطلاع خریدار ماشین را بردارید و اگر این کار را انجام دهید مرتکب جرم شده اید و آن شخص از شما بعنوان سرقت می تواند شکایت نماید ، زیرا اِعمال حق فسخ یا بايد با توافق باشد يا از طريق دادگستري، و الا نميشود ذيحق خودش به ادعايش رسيدگي كند و خودش بنفع خود حكم بدهد و خودش هم حكم را اجرا كند.

  11. رضا داودی

    سلام.میخواستم بدونم طلاهای مادر بعد از فوت به چه کسی میرسه؟

    • سلام.برخلاف تصور عامه که طلاهای مادر پس از فوت به دختر می رسد، باید بدانید که طلا نیز مانند دیگر ماترک متوفی براساس قوانین ارث بین وراث تقسیم میشود.

  12. سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم کار وکالت در دلیجان انجام میدین؟

  13. اسکندری چور

    سلام وقت بخیر.سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدین. کالایی را خریده ام که اطلاعی از سرقتی بودنش نداشتم فعلا به قید وثیقه آزادم مرا راهنمایی کنید ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به صفحه وکیل خوب در اراک.
      در صورت عدم آگاهی از مال مسروقه و اثبات آن مجازاتی برای شما در نظر گرفته نمی شود به دلیل اینکه شما سوءنیتی نداشته اید ، بنابراین عین مال مسروقه در دست هر کس باشد مال باخته حق دارد آن ها را پس بگیرد و خریدار اموال مسروقه در صورت اثبات بی گناهی‌اش فقط حق مراجعه به سارقان را برای بازپس گیری قیمت پرداختی و کلیه خسارات وارده دارد . بنابراین شخصی که مال مسروقه را خریداری کرده است ، هیچ حقی نسبت به مال مسروقه ندارد حتی اگر بابت آن وجهی داده باشد .

  14. رضا حسنی

    سلام.بنده حدود ۳۰ میلیون تومان به یکی قرض داده ام که بنابر رفاقت بین ما دو نفر، ازایشنچک و سفته نگرفته ام، فقط یک قرارداد بین خودمان نوشته شده و دو شاهد هم دارم .الان این آقا پولمو نمیده، دقیقا باید چکار کنم؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      دعوی مطالبه وجه علیه ایشون طرح کنید در دادگاه، قرارداد و شهود را ضمیمه کنید، تامین خواسته را هم جزو خواسته هایتان طرح کنید و از اموال و دارایی های ایشان شناسایی و توقیف کنید.

  15. سلام .اقا ما توی اراک یه بحث داشتیم بایکی که خیلی فحش دادیم و شنیدیم.میخواستم بدونم جرم داره؟
    ممنون

    • سلام وقت شما بخیر.سپاس از توجه شما به دادکوشا.
      باید توجه داشت که فحاشی از مصادیق توهین آمیز است که طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی، فحاشی و به کار بردن الفاظ رکیک، به مجازات فحاشی مرتکب و تا 74 ضربه شلاق یا پنجاه هزارتا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم میشود.

  16. نیکومنش

    سلام.کالایی را خریده ام که اطلاعی از سرقتی بودنش نداشتم مرا راهنمایی کنید؟

    • سلام سپاس از توجه شما.
      در صورت عدم آگاهی از مال مسروقه و اثبات آن مجازاتی برای شما در نظر گرفته نمی شود به دلیل اینکه شما سوءنیتی نداشته اید، بنابراین عین مال مسروقه در دست هر کس باشد مال باخته حق دارد آن ها را پس بگیرد و خریدار اموال مسروقه در صورت اثبات بی گناهی‌اش فقط حق مراجعه به سارقان را برای بازپس گیری قیمت پرداختی و کلیه خسارات وارده دارد. بنابراین شخصی که مال مسروقه را خریداری کرده است ، هیچ حقی نسبت به مال مسروقه ندارد حتی اگر بابت آن وجهی داده باشد .

  17. رستم زاده

    سلام.⁠ما یه مستاجر توی اراک داریم کرایه نمیده، چطوری میشه برخورد کرد ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.

      ⁣طبق بند ۹ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶، موجر می‌تواند حسب مورد صدورحکم فسخ اجاره یا تخلیه را از دادگاه درخواست کند .

      دادگاه ضمن‌حکم فسخ اجاره ، دستور تخلیه مورد اجاره را صادر می‌نماید و این‌حکم علیه مستأجر یا متصرف اجرا و محل ، تخلیه خواهد شد .

      در صورتی که مستأجر در مهلت مقرر در ماده ۶ این قانون از پرداخت مال‌الاجاره یا اجرت‌المثل خودداری نموده و با ابلاغ اخطار دفترخانه تنظیم‌کننده سند اجاره یا اظهارنامه ( در موردی که‌ اجاره‌نامه عادی بوده یا اجاره‌نامه‌ای در بین نباشد ) ظرف ده روز قسط یا اقساط عقب افتاده را نپردازد .در این مورد اگر :

      ۱. اجاره‌نامه رسمی باشد : موجر می‌تواند از دفترخانه یا اجرای ثبت صدور اجرائیه بر تخلیه و وصول اجاره‌بها را درخواست نماید .
      هر‌گاه پس از صدور اجرائیه ، مستأجر اجاره ساختمان عقب افتاده را تودیع کند اجرای ثبت تخلیه را متوقف می‌کند ، ولی موجر می‌تواند به استناد تخلف مستأجر از پرداخت اجاره‌بها از دادگاه درخواست تخلیه عین مستأجر را بنماید .

      ۲. هر‌گاه اجاره‌نامه عادی بوده یا سند اجاره تنظیم نشده باشد : موجر می‌تواند برای تخلیه عین مستأجره و وصول اجاره‌بها به دادگاه مراجعه کند .

  18. حسین راستی

    سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم که ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج محسوب میشه؟

    • سلام سپاس از توجه شما.
      ماده ۶۴۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی:
      « چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تکمن مالی، موقعیت ‌اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال‌ محکوم می‌گردد.»

      با توجه ماده قانونی فوق جرم فریب در ازدواج از جرایم مفید است که اثبات آن نیازمند سوء نیت خاص و عام هم می باشد. مواردی که در این ماده ذکر شده است اصطلاحا به صورت تمثیلی است یعنی ممکن است مصادیق فریب در ازدواج ، کتمان ازدواج قبلی یا رابطه نامشروع منجر به ازاله بکارت قبلی هم باشد.

      وقتی که مردی به زعم دوشیزه بودن دختری به خواستگاری او می رود و دختر و خانواده او تظاهر به دوشیزگی وی می کنند و مرد به این اطمینان و این مبنا که با دختری با شرایط موصوف ازدواج می کند و در عمل متوجه شود که فریب خورده است، جرم فریب در ازدواج واقع شده است.

      در غالب موارد به غیر از مواردی که در اثر حادثه، ورزش و… بکارت از بین رفته است. عمل هایمن یا همان ترمیم کردن بکارت هیچ توجیهی به غیر از پنهان کاری و فریب طرف مقابل یعنی شوهر ندارد و خاصه وقتی پای رابطه نامشروع قبلی و کتمان ازدواج قبلی در میان است.

      در جرم فریب در ازدواج بایستی قصد فریب دادن طرف دیگر عقد وجود باشد و در عمل هم طرف مقابل یعنی شوهر فریب بخورد و ازدواج نیز بر همین توافق و مبنا تحقق پیداکند.

      به عبارت دیگر ۳ جزء حیاتی و مهم است:

      1⃣ توسل به امور واهی و متقلبانه مثل عمل ترمیم

      2⃣ فریب خوردن شوهر

      3⃣ وقوع ازدواج بر مبنای دختر بودن و بکارت زوجه چه آنکه در عمل ممکن است در مواردی این موضوع در زمان عقد برای مرد موضوعیت کامل نداشته باشد.

      رسیدگی به این جرم اگر چه در حوزه خانواده است ولی در صلاحیت دادسرای عمومی است که شروع به رسیدگی کند تا در صورت تشخیص جرم قرار جلب به دادرسی صادر کند و به دادگاه کیفری ۲ پرونده را ارسال نماید. قاضی پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین رای صادر می کند.

      مجازات جرم فریب در ازدواج ۶ ماه تا ۲ سال حبس است که البته دست قاضی دادگاه با توجه به شرایط متهم برای تخفیف، تعویق و یا تعلیق مجازات باز است.

  19. سلام.من یه سوال داشتم اگه جواب بدین ممنون میشم.دوست منو تو پارتی توی اراک گرفتن.میخواستم بدونم جرمش چیه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل در اراک.
      باید بدانید که عموما رویه محاکم و دادسرا بر این است که در صورت دستگیری فرد در یک پارتی مختلط شبانه ، عمل فرد را ، مصداق رابطه_نامشروع دانسته و حسب ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی ، که فصل هجدهم کتاب تعزیرات با عنوان کلی “جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی” است ، وی را قابل تعقیب و مجازات می دانند.
      ماده_۶۳۷_اذعان_می_دارد : هر گاه زن و مردی که بین آن ها علقه ی زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ( بوسیدن ) یا مضاجعه ( همبستری ) شوند ، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد . و اگر عمل با عنف و اکراه باشد ، فقط اکراه کننده تعزیر می شود .

  20. عباس شهرجردی

    سلام.یه سوال داشتم اگر جواب بدین لطف میکنین.من با بابام بحث شدید کردیم حالا میگه از ارث محرومت میکنم.میخواستم بدونم واقعا همچین چیزی امکان داره؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      یاید بدانید که محرومیت از ارث در قوانین وجود ندارد و کسی نمی تواند وراث خود را از ارث محروم کند .
      وصیت کننده میتواند حداکثر تا یک سوم از اموال خود را در وصیت نامه به فرد یا مصرف مشخصی برساند ولی وصیت کردن بیش تر از یک سوم ،جایز نیست .
      اگر فردی در زمان حیات خود اموالی را به یکی از وارثانش انتقال رسمی نماید ،دیگر ورثه نمی توانند به این امر اعتراض کنند و بعد از فوت فرد آن ورثه اس که قبل از فوت او اموالی به نامش شده ،بازهم از دیگر اموال مطابق قانون سهم میبرد .

  21. رضا ملکیان

    سلام.آیا رسید کارت به کارت بانکی در دادگاه ها و مراجع حقوقی به عنوان سند و ادله محسوب می‌گردد و اعتبار دارد؟ یا صرفا ادله می باشد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما یه مطلب وکیل خوب در اراک.
      باید بدانید که چنین سندی دارای اعتبار و قدرت اثباتی خواهد بود و دادگاه استعلام لازم در این مورد را از بانک مربوطه انجام خواهد داد.

  22. احمدوند

    سلام.آیا می‌توان با استناد به فیلم ضبط شده ‌، از شخصی شکایت کرد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      دلایل اثبات جرم عبارتند از: مطابق ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی ادله اثبات جرم عبارت است از : اقرار ، شهادت ، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی .

      بنابراین فیلم ضبط شده یا صدای ضبط شده و سایر مواردی از این دست نمی‌تواند به‌عنوان تنها دلیل شاکی ، کافی باشد .

      هرچند که می‌توان چنین مواردی را به‌عنوان اماره‌ای در کنار سایر اماره‌ها قرار داد که قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده بتواند بر اساس آن به علم کافی در مورد قضیه دست یابد و رای صادر کند .

      در حالت کلی در پرونده های کیفری اماره ای قوی برای علم قاضی و در پرونده های حقوقی اماره ای قوی در کارشناسی می باشد .

  23. حسین سجادی

    سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم که مجازات شهادت دروغ چیه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که مطابق با ماده 650 قانون مجازات، شهادت دروغ دارای مجازات 3ماه تا دو سال حبس و یا 1ميليون و 500هزار ریال تا 12ميليون ریال جزای نقدی است و فردی که شهادت دروغ داده در معرض پرداخت خسارت نیز می باشد.

  24. یوسفی نژاد

    سلام.ممنون از سایت خوبتون.جواب خیلی از سوالام رو گرفتم.فقط میخواستم بدونم که براي اينكه اثبات كنم همسرم مشكل رواني داره به كجا بايد مراجعه كنم؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      بستگي به اين دارد كه شما به چه منظور ميخواهيد مشكل رواني همسر خود را ثابت كنيد، اگر صدمه جسمي به شما وارد كرده است و ميخواهيد ديه آن را بگيريد بايد به دادسرا شكوائيه تقديم كنيد، كه البته اگر ايشان مشكل رواني در حد جنون داشته باشد مسئوليتي ندارد و اگر اثبات رواني بودن همسرتان را براي طلاق گرفتن از او ميخواهيد بايد دادخواست طلاق به دادگاه خانواده ارائه كنيد تا دادگاه ايشان را به پزشكي قانوني جهت بررسي معرفي كند.

  25. سلام.میخواستم بدونم که زن چه میزان از اموال شوهر ارث می‌برد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      باید بدانید که طبق قانون مدنی در صورتی که متوفی فرزندی نداشته باشد، سهم زن از اموال شوهرش یک چهارم است. در حالی که اگر متوفی فرزندانی متعلق به زن یا زن دیگری داشته باشد، این سهم به یک هشتم تقلیل می‌یابد.

      اولین شرط ارث ‌بری زن از شوهر این است که زوجیت آنها دائمی بوده و ممنوع از ارث نباشند. بنابراین نکاح موقت مانع تحقق قواعد ارث میان زوجین است. سهم‌ الارث زوجه از ترکه همسر خود عبارت است از یک چهارم اموال در صورتی که متوفی اولاد نداشته باشد و اگر هم متوفی اولاد داشته باشد، یک هشتم آن اموال به زوجه می‌رسد.
      البته در صورتی که متوفی چند زن داشته باشد آن یک چهارم یا یک هشتم بین همه آنان به تساوی تقسیم می‌شود.
      قانون مدنی مقرر کرده است که زوج از تمام اموال زوجه ارث می‌برد اما در صورت نبودن هیچ وارث دیگر به غیر از زوجه، زن فقط سهم خود را برده و بقیه ترکه شوهر در حکم مال اشخاص بلاوارث است.

  26. مصلح آبادی

    سلام. همسر بنده به دلیل اینکه ی آقایی عکس پروفایل بنده که بچه ی من هست رو روی پروفایل خودش قرار داده و این موضوع رو دلیل قرار داده و همچنین تعدادی تماس که شماره ایشون رو روی گوشی من مشاهده کرده .آیا این شکایت ایشان نتیجه ایی میگیره؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل خوب در اراک.
      در خصوص قسمت نخست سوال به صرف اینکه عکس پروفایل آن آقا عکس بچه شماست جرمی محقق نشده است. اما در خصوص قسمت دوم اگر از طریق استعلام از مخابرات و اخذ پرینت مکالمات مشخص بشود ارتباط تلفنی وجود داشته کمی کار پیچیده میشود. هر چند به طور خاص در قانون نیامده اگر دو فرد با هم ارتباط تلفنی داشته باشند جرمی اتفاق افتاده اما یک ماده قانونی داریم که میگه اگر دو نفر رابطه نامشروع داشته باشند از ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق میخورند. بیشتر بستگی به قاضی و اوضاع و احوال پرونده دارد.

  27. حسینی راد

    سلام.یک دستگاه خودرو را ۵ سال قبل به صورت قسطی و قولنامه ای فروختم که بعد از پرداخت اقساط بنام خریدار سند بزنم ، الان کل اقساط پرداخت شد و از من خواستن سند را بنام شخص ثالثی بزنم ، مشکلی نخواهد داشت ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      اگر در قولنامه تصریح شد که فروشنده ملزم به انتقال سند بنام خریدار یا ( هر شخصی که خریدار معرفی کرده است – در این موارد از خریدار نوشته کتبی مبنی بر معرفی شخص ثالث دریافت کنید ) می باشد یا اینکه در حال حاضر همچین صورتجلسه توافق کتبی تنظیم کنید ، خیر مشکلی نخواهد بود .
      در غیر این ۲ مورد مذکور مطلقا سند را مستقیما بنام شخص ثالث منتقل نکنید زیرا شما و آن شخص رابطه قراردادی نداشته و اگر بعدها خریدار مستقیم شما اقامه دعوی کنند ، محکوم خواهید شد

  28. کامرانی

    سلام.میخواستم بدونم ترمیم پرده بکارت در چه صورتی جرم هست؟

    • سلام سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که ترمیم پرده بکارت ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ تدلیس
      ﻭ ﻓﺮﯾﺐ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ.
      ﯾﻌﻨﯽ ﺯﻭﺟﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﯾﺐ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ ﭼﻪ ﺑﺎ ﻋﻤﻞ ﻭ ﭼﻪ با گفتار و حتی بعضی مواقع با سکوت.
      ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ خانمی که قبل از ازدواج این عمل را انجام داده ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ و ﻫﻤﺴﺮ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻓﺮﺽ ﺑﺎﮐﺮﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
      ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻘﺪ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ موضوع ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻣﺎﺩﻩ ۶۴۷ قانون مجازات اسلامی ﻣﯽ ﺷﻮد.

  29. سعید موحدی

    سلام.آیا بانک می تواند در صورت فوت صاحب حساب تا قبل از تعیین ورثه و انحصار وراثت ، نسبت به پرداخت وجه چک اقدام کند ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل خوب در اراک.
      به موجب ماده ۲۳۱ قانون امور حسبی با فوت متوفی ، بدهی های مدت دار وی حال می گردد . لذا چنانچه صادرکننده چک ، بعد از صدور چک فوت نماید کلیه دیون وی حال شده و حتی اگر تاریخ چک فرا نرسیده باشد ، دارنده چک می تواند با مراجعه به بانک نسبت به مطالبه وجه چک اقدام نماید .
      در رویه معمول بانک ها از پرداخت وجه چک خودداری می کنند که دارنده چک باید دادخواست مطالبه وجه چک را به طرفیت ورثه متوفی اقامه کند .‌

  30. شاه مرادی

    سلام وقت بخیر.میخواستم شرایط مسئولیت پزشک در عمل جراحی رو بدونم.ممنون میشم توضیح بدین.

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل خوب در اراک.
      باید بدانید که:
      ۱. اولا در انجام عمل جراحي تقصير يا قصوري از ناحيه وي صورت گرفته باشد و دوما بين تقصير يا قصور وي و مرگ بيمار رابطه عليت و سببيت برقرار باشد ، به اين معني كه اگر كوتاهي و تخلف پزشک جراح نبود ، بيمار فوت نمي شد .

      ۲. گاها تنها يک علت را نمي توان مقصر دانست ، مثلا كوتاهي كادر اتاق عمل ، عفوني بودن محيط اتاق عمل ، استرليزه نبودن وسایل جراحي و تزريق دوز نامناسب داروي بيهوشي و مسايلي از اين قبيل كه در اين صورت تمامی عواملي كه در مرگ بيمار مقصر بوده اند ، ضامن بوده و پرداخت ديه متوفي به ميزان تقصير عوامل دخيل در اين امر ، بين آن ها تقسيم خواهد شد

  31. سلام.وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد به چه صورت است؟ممنون میشم جواب بدین.

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل خوب در اراک.
      باید بدانید که: برای صدور اجرائیه دارنده چک باید عین چک و گواهی‌نامه عدم پرداخت را به اجرای ثبت اسناد محل تسلیم نماید.

      🔹اجرا ثبت در صورتی دستور اجرا صادر می‌کند که مطابقت امضای چک با نمونه امضای صادر کننده در بانک از طرف بانک گواهی شده باشد.

      🔹به گواهینامه فاقد کد رهگیری و فاقد مهر شخص حقوقی در مراجع قضائی و ثبتی ترتیب اثر داده نمی شود.

  32. سلام.من بضاعت مالی برای گرفتن وکیل ندارم.خیلی هم نیاز دارم.راه حلی هست که به من بگین؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید در صورتی که فرد تمکن مالی نداشته باشد می‌تواند از کانون وکلا درخواست وکیل معاضدتی کند. کانون نیز پس از بررسی شرایط متقاضی، وکیل معاضدتی به وی معرفی می‌کند. این نوع وکیل، مخصوص کسانی است که بضاعت و توان مالی کافی، برای گرفتن وکیل ندارند؛ چرا که وکیل معاضدتی حق دریافت هیچ وجهی تحت عناوین حق‌المشاوره، حق‌الوکاله و غیره را به استثنای هزینه تمبر‌دادرسی از موکل خویش ندارد.

  33. کمال آبادی

    سلام وقت بخیر.آیا می‌توان با استناد به فیلم ضبط شده‌، از شخصی شکایت کرد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما یه مطلب وکیل خوب در اراک.
      باید بدانید که دلایل اثبات جرم عبارتند از: مطابق ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی ادله اثبات جرم عبارت است از: اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی.

      بنابراین فیلم ضبط شده یا صدای ضبط شده و سایر مواردی از این دست نمی‌تواند به‌عنوان تنها دلیل شاکی، کافی باشد.

      هرچندکه می‌توان چنین مواردی را به‌عنوان اماره‌ای در کنار سایر اماره‌ها قرار داد که قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده بتواند براساس آن به علم کافی در مورد قضیه دست یابد و رای صادر کند.

      در حالت کلی در پرونده های کیفری اماره ای قوی برای علم قاضی و در پرونده های حقوقی اماره ای قوی در کارشناسی میباشد.

  34. صادق منش

    سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم که شهادت دروغ چیه و چه جرمی داره؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل در اراک.
      باید بدانید که شهادت دروغ یا شهادت کذب از جمله جرایم کیفری می باشد و بدان معناست که شخصی در دادگاه یا نزد مقامات رسمی در مورد موضوعی، مطالب کذب و دروغی عنوان نماید، این عمل وی شهادت دروغ یا شهادت کذب محسوب می شود. همچنین پس گرفتن شهادت به این معنا که اگر فردی که شهادت داده است خود مدعی شود که به دروغ شهادت داده است مشمول عنوان شهادت کذب می شود مطابق ماده ۶۵۰ از کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد، به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

  35. پدر پیر المانی

    سلام.اگر زمان زیادی از دادن جهیزیه گذشته باشد و فاکتورهای خرید جهیزیه یا رسید سیاهه جهیزیه مفقود شده باشد و یا اصلا رسیدی وجود نداشته باشد چگونه می توان جهیزیه را استرداد نمود؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب بهترین وکیل اراک.
      باید بدانید که اثبات تحویل جهیزیه به زوجین می تواند با شهادت دو شاهد مرد یا یک شاهد مرد به انضمام شهادت دو شاهد زن و یا یک مرد و سوگند و همچنین فیلم های انتقال جهیزیه انجام شود و در این موضوع سیاهه و لیست اعلامی و یا رسید دریافتی از داماد، موضوعیت ندارد. به هر نحوی که برای قاضی رسیدگی کننده علم حاصل شود، می تواند حکم به استرداد جهیزیه صادر نماید.

  36. سلام.خسته نباشین.ممنون از سایت خوبتون.
    من مبایعه نامه املاکی تنظیم کردم که تاریخ تنظیمش مقدم بر تاریخ بازداشت ملک است ولی ثمن پرداختی در معامله بعد از تاریخ بازداشت است . آیا اعتبار داره ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب بهترین وکیل اراک.
      باید بدانید که چنانچه شخص ثالث نسبت به مال توقیف شده ، اظهار حقی نماید و دادگاه وجود حق برای ثالث را احراز کند ، از مال مذکور رفع توقیف خواهد شد .

      این حق صرفاً حق مالکیت نمی­ باشد ، بلکه شامل هرگونه حقی می­ شود که مقدم بر توقیف مال بوده و با توقیف مال در تعارض باشد . با تنظیم مبایعه نامه ، اگر چه خریدار مالک ثبت شده نگردیده باشد ، ولی لااقل حق تقدمی در تملک مال موضوع فروشنامه تحصیل نموده است که توقیف مال با حق مذکور در تعارض خواهد بود و با احراز این حق برای ثالث ( دارنده بیع نامه عادی ) ، از مال توقیف شده رفع توقیف به عمل آمده و موجبات صدور حکم به تنظیم سند رسمی فراهم خواهد شد .

  37. حشمت پور

    سلام.اگر چک برگشتی از کسی داشته باشی و تو یه برگه ای چک رو کپی گرفته باشی و زیرش کتبی رضایت طلبکار رو گرفته باشند ، آیا امکان فک بازداشت کردن سندی که به دلیل اون چک بازداشت شده وجود داره ؟

    • سلام سپاس از توجه شما به مطلب وکیل کیفری در اراک.
      باید بدانید که بله ، می توان فک رهن نمود . امضاء اشخاص در ذیل هر سندی بر علیه امضاء کننده دلیل محسوب می شود . اما در مورد چک برگشتی اول باید دقت شود که این ملک از طریق اداره ثبت اسناد بازداشت شده است یا از طریق دادگاه ، اگر توقیف از طریق اداره ثبت اسناد باشد شما به اداره مربوطه مراجعه می کنید و اگر از طریق دادگاه بازداشت شده باشد ، برای فک رهن به اجرای احکام مراجعه می کنید .

  38. غلام پور

    سلام.ممنون از سایت خوبتون.آیا می توان علیه کسی که مال سرقتی خریداری کرده ، شکایت کرد ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب بهترین وکیل کیفری در اراک.
      باید بدانید که بله ، در صورتی که بتوانید ثابت کنید از مسروقه بودن مال اطلاع داشته اند ، می‌توانید علیه وی شکایت با عنوان ” مال خری ” طرح کنید .

  39. سلام وقت بخیر.ممنون از سایت خوبتون.مردی حدود سه سال پیش یه خانه را با وام میخرد و با اصرار همسرش خانه را به نام او میکند حالا همسرش تقاضای طلاق کرده است آیا می‌تواند با توجه به اینکه زمان خرید نباید هیچ خانه‌ای به نام زوج یا زوجه باشد آنرا پس بگیرد یا خیر.

    • سلام سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که به طور کلی بعد از وقوع هر معامله‌ای اصل بر صحیح و معتبر بودن آن معامله خواهد بود. از طرفی دیگر ملاک تشخیص صحت هر معامله‌ای زمان انجام آن معامله میباشد، به عبارتی دیگر چنانچه در زمان انجام معامله اهلیت و صلاحیت قانونی کافی و لازم برا انجام معامله وجود نداشته باشد این امکان وجود خواهد داشت تا به اعتبار و صحت معامله خدشه وارد شود، ولو سال‌ها از تاریخ انجام معامله گذشته باشد، بنابراین و در فرض مورد پرسش به نظر می‌رسد که چنین امکانی برای شما وجود نخواهد داشت. از طرفی دیگر و نیز با توجه به توضیحا ت. اولیه در سوال به نظر میرسد مرد ساختمان خود را به همسرش هبه کرده است. برابر مقررات راجع به این عقد که از عقود معین بوده مرد میتواند تا مادامی که ساختمان در مالکیت همسرتان قرار دارد با ارسال اظهارنامه از هبه رجوع و ساختمان را مجددا در مالکیت خود قرار دهید.

  40. میرزاپور

    باسلام .من دخترم و۲۰سالمه .من یکماه پیش با مردی در تلگرام دوست شدم و ایشون متاهل بودن و من با ایشون خیلی حرف زدم .بعد ازیکماه گفتن خانمم فهمیده و قهرکرده .من هم خطم را عوض کردم.درضمن من اصلا ایشون رانمیشناختم.ما هرکدام دریک استان جدا هستیم و بهم هیچ ربطی نداریم.الان میخواستم بدانم خانم ایشون میتونه ازمن شکایت کنه ؟؟؟؟واگر شکایت کنه دقیقا چموقع شکایت بدستم میرسد؟ باتوجه به اینکه ایشون دریک استانن ومن هم دریک استان دیگر. ممنون میشم پاسخ بدید .

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که عمل شما می تواند مشمول ماده 637 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، یعنی رابطه نامشروع باشد و می توانند از شما شکایت کنند.

  41. با سلام . زمینی را به صورت مشاعی و به موجب قولنامه شفاهی از احدی از مالکین خریدم و شاهد دارم . الان فروشنده از دادن قولنامه و تحویل زمین خودداری می کند . باید چکار کنم ؟ کل قیمت زمین را هم پرداخته ام .

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که شما باید ابتدا با تقدیم دادخواست به دادگاه صالح ، وقوع قرارداد و پرداخت ثمن زمین را اثبات نموده ، سپس الزام فروشنده به تحویل مبیع ( سهم مشاعی ) مورد معامله را درخواست کنید .

  42. سلام.آيا دادگاه می تواند با دادخواست مرد جهت طلاق، مهريه زن را قسط بندی کرده و بدون حضور زن حكم طلاق غيابي بدهد ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که بله ، طبق قانون ایران حق طلاق با مرد است و چنانچه زن علي رغم اخطاريه‌ هاي دادگاه در جلسه دادگاه حضور پیدا نکند ، قاضي می تواند طبق قانون به پرونده رسيدگي و ضمن رای طلاق باید كليه حقوق مادي زن از جمله مهريه تعيين تكليف شود . همچنین در صورت عدم توانايي مالي مرد جهت پرداخت مهريه و احراز اعسار مرد براي دادگاه ، قاضي مهريه را تقسیط‌ می کند .

  43. سلام.تو موسسه مالی من یک وامی گرفتم و برای ضمانت چک دادم ، یک عدد چک هم ضامنم داد باز منم یک چک به ضامنم دادم واسه اینکه خیالش راحت شه . الان تمام قسط ها رو دادم موسسه هم چک ضمانت خودم رو با چک ضمانت ضامنم رو دادن به من حالا من به فردی که چک داده بودم واسه ضمانت می گم چکم رو بده تا چکت رو بدم .نمیده چکم رو و می گه میرم شکایت می کنم چک منو از موسسه سرقت کردی با اینکه من قسط آخر رو دادم خود موسسه بهم داد حالا به نظرتون شکایتش به جایی می رسه یا نه ؟ اگه لطف کنید بهم بگید ممنون می شم .

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید بدانید که خیر، شکایت سرقت در این پرونده پذیرفته نخواهد شد. شما چک ایشان را با اخذ رسید کتبی تحویل شان دهید. چک خودتان را هم اگر پس ندادند می توانید شکایت حقوقی استرداد لاشه چک یا شکایت کیفری خیانت در امانت مطرح کرده و مطمئن باشید قانونا ملزم خواهند شد به شما تحویل بدهند.

  44. سلام. همسرم حدود ۳ ماهه منزل رو ترک کرده و به منزل پدرش رفته و قصد بازگشت هم ندارد . با اینکه بنده رفتم دنبالشون که برگردن. اما ایشون قبول نکردن و میگه طلاق می‌خوام . من باید چکار کنم میشه راهنمایی کنید

    • سلام وقت بخیر.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل اراک.
      باید دادخواست الزام به تمکین تقدیم دادگاه کنید.

      • البته ایشون مهریه شونو گذاشتن اجرا که هنوز تکلیف پرونده مشخص نشده. اما قصد بازگشت به منزل هم ندارن و طلاق می‌خوان . چطور میتونم قبل از طلاق خنک عدم تمکین بگیر که بتونم مجدداً ازدواج کنم .الان ۶ ماهه که ترک منزل کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *