وکیل مهریه در اراک

5/5 - (10 امتیاز)

مردان و زنانی که به دلیل مشکلاتی قصد جدایی از همدیگر را دارند نیاز به وکیل خواهند داشت. وکیل مهریه در اراک زوج را که قصد دارند از هم جدا شوند را یاری می کند.

گذر کردن به یک دادگاه خانواده در اراک به ما نشان می‌دهد که روزانه درخواست های زیادی جهت طلاق ارائه می شود. این مشکلات موجب می ‌شوند که استخدام یک وکیل مهریه خوب ضروری به نظر برسد.

 

در انتهای مقاله به سوالات پرسیده شده در رابطه با مهریه پاسخ داده شده.میتوانید سوالات خود در قسمت نظرات مطرح کنید.

 مهریه چیست؟

مهریه به عنوان یک توافق بین مرد و زن هنگام ازدواج انجام می گیرد. توافق برای پرداخت مهریه یک امر قانونی و شرعی خواهد بود. این توافق به شوهران اعلام می‌ کند که مهریه را باید به صورت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه پرداخت کنند.

مرد در این قرارداد متعهد می شود که مهریه را به زوجه پرداخت کند. بهترین راه برای دریافت مهریه استخدام یک وکیل در اراک است. مهریه انواعی دارد که شما باید با آن ها به خوبی آشنا شوید. شما باید اطلاعات لازم را در اختیار وکیل خود را دهید تا وکیل بتواند به خوبی از شما دفاع کند.

انواع مهریه

مهریه به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شود.

  • مهرالمسمی

در آن طبق قانون جمهوری اسلامی ایران محدودیتی  وجود ندارد. در این مورد به هنگام عقد تمام مهریه به طور مشخص بیان می شود.

  • مهرالمتعه

برای زنانی است که هیچگونه مهری را هنگام عقد اختیار نمی کنند. یادآور می شویم این نوع مهریه دارای شرایطی است که شما می ‌توانید با استخدام وکیل مهریه اطلاعاتی از آن ها جویا شوید.

  • مهرالمثل

مهریه ای است که زوجین به هنگام عقد بر سر آن توافقی نداشته اند. به طور مثال یک ملک که مجهول است را به عنوان مهریه انتخاب کرده اند. این نظریه دارای جزئیات خاصی است که بهتر است برای آشنایی با آن با یک وکیل مشورت کنید.

 

مهریه زوجه عندالمطالبه بر ذمه زوج بوده و سکوت زوجه ی شخص متوفی در زمان تقسیم ترکه

( ارث ) و عدم مطالبه مهریه ، به معنی اسقاط ( از بین بردن ) حق او بر مهریه نیست . بنابراین باید :

۱. حقوق زوجه متوفی پرداخت گردد، یا ۲. رضایت کتبی زوجه مبنی بر بخشیدن حقوق مالی ناشی از زوجیت ، پیش از تقسیم ماترک اخذ گردد .

 

در انتهای مقاله به سوالات پرسیده شده در رابطه با مهریه پاسخ داده شده.میتوانید سوالات خود در قسمت نظرات مطرح کنید.

وکیل مهریه اراک

شاید برای شما سوال پیش بیاید که برای انتخاب وکیل خوب مهریه در اراک باید چه خصوصیاتی را در نظر بگیریم؟

وجود چندین وکیل مهریه موجب می شود که انتخاب یک وکیل مهریه در اراک  کمی دشوار شود. وکیل مهریه باید با آگاهی کامل از تمام مواد قانونی پرونده شما را بپذیرد. انتخاب بهترین وکیل مهریه در اراک موجب می شود که تمام درخواست های شما به سرعت عملی شوند. این سرعت موجب می شود که اموال زوج به راحتی و در سریعترین زمان توقیف شوند.

وکیل خوب باید صداقت در رفتار را با موکل خود رعایت کند. همچنین وکیل مناسب نباید با دادن وعده های پوچ موکل خود را فریب دهد. بهترین وکیل، وکیلی است که تمام مراحل پرونده را به موکل خود توضیح دهد و وی را در جریان بگذارد.

 

چند سوال پرتکرار از وکیل مهریه در اراک

1-دختر باکره اي که مهريه اش عندالاستطاعه مي باشد مي تواند از حق حبس استفاده کند؟

در مهريه عندالاستطاعه مرد بايد توانايي مالي پرداخت مهريه را داشته باشد، لذا در اين نوع مهريه اگر زوج توانايي پرداخت نداشته باشد حق حبس براي خانم وجودندارد .

2-اگر زن درخواست مهريه کند و مرد عمدا پرداخت نکند ، زن مي تواند تمکين نکند؟

خير ، اگر زن از همسرش تمکين خاص ( زناشويي ) داشته ديگر نمي تواند تمکين را منوط به پرداخت مهريه نمايد. درخصوص مهريه هم پس از مطالبه مهريه توسط زن، دادگاه بررسي هاي لازم را انجام مي دهد و حکم به پرداخت نقدي يا قسطي مهريه مي کند و مرد در صورت توانايي مالي نمي تواند عمدا از پرداخت مهريه شانه خالي کند .

3-اگر زن نداند که مرد چه اموالي دارد ( غير از منزلي که در آن زندگي مي کند و ماشيني که دارد ) و نتواند به دادگاه معرفي کند مهريه او به چه صورت پرداخت مي شود؟

در صورتي که مرد اعسارش به دادگاه ثابت شود ، مهريه زن قسط بندي مي شود وليکن زن هر وقت از ايشان اموالي پيدا نمايد مي تواند به اجراي احکام معرفي کند تا نسبت به دريافت نقدي مهريه اقدام شود.

4-نفقه خانم خانه دار به چه صورت محاسبه مي شود؟

نفقه زن بستگي به شئونات خانوادگي و عرف و عادت دارد و قاضي پس از بررسي هاي لازم نفقه را تعيين مي کند. البته ذکر اين نکته مهم است که نفقه زماني به زن تعلق مي گيرد که زن در تمکين شوهرش باشد .

 

 

جهت تعیین وقت مشاوره با وکیل مهریه در اراک میتوانید با شماره 09022508697 تماس بگیرید.

42 نظر

  1. سلام.من شوهرم نفقه بم نمیده.میتونم پیگیری کنم این موردو؟
    خیلی لطف میکنین اگه جواب بدین.

    • سلام.سپاس از توجه شما به دادکوشا.

      دو نوع ضمانت اجرا برای خودداری مرد از پرداخت نفقه وجود دارد، اول ضمانت اجرای حقوقی که در این صورت، هرگاه با وجود تمکین زن، شوهر از پرداخت نفقـه خودداری کند، زن می‌تواند با طرح دعوی حقوقی، محکومیت او را به پرداخت نفقه از دادگاه بخواهد؛ در این صورت، دادگاه حکم به پرداخت نفقه خواهد داد. اگر دادگاه حکم به پرداخت نفقه صادر کند و مرد واقعاً از پرداخت آن ناتوان باشد، زن این حق را دارد که در صورت تمایل، تقاضای طلاق کند.

      نکته دوم، ضمانت اجرای جزایی است. بر این اساس باید گفت: از آنجایی که نپرداختن نفقه در قانون، جرم محسوب می‌شود، زن می‌تواند با مراجعه به دادسرای عمومی، تعقیب جزایی شوهر را بخواهد که در این صورت با اثبات عدم پرداخت نفقه، مرد علاوه بر پرداخت نفقه به مجازات مقرر در قانون نیز محکوم خواهد شد.

  2. سلام.
    آیا زن می تواند پس از ۶ ماه از تاریخ فوت همسرش مهریه خود را مطالبه کند ؟

    • سلام سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.

      بله می تواند.دعوی باید به طرفیت ور‌ثه متوفی که ترکه ( اموال به جا مانده از متوفی ) را پذیرفتند در دادگاه طرح و اقامه شود .

  3. ساده وند

    سلام.وقت بخیر.
    دادگاه در موردی که مهریه زن وجه رایج است ( نه سکه یا اموال منقول و غیر منقول دیگر ) بر اساس شاخص سال فوت شوهر باید مهریه را محاسبه کند یا به نرخ روز و سال مطالبه مهریه ؟

    • سلام.وقت شما بخیر.

      برابر قانون ( ماده ۳ آئین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی ) در مواردی که مهریه زوجه باید از ترکه زوج متوفی پرداخت شود، تاریخ فوت مبنای محاسبه قرار می گیرد‌.

  4. سلام.خسته نباشید ممنون میشم جواب بدین.آیا اگر زوجه مهریه خود را به همسرش ببخشد ، می‌تواند از بخشش خود رجوع و مهر خود را مجددا مطالبه کند؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطالب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که:

      ۱. زمانی که زوجه در خصوص مهریه ، ما فی الذمه زوج را ابراء می‌کند . به این بیان که می‌گوید از نظر من تو دیگر تکلیفی برای پرداخت مهریه نداری ( تو را از پرداخت مهریه بری می کنم ) ؛ این بیان باعث می‌شود تا تکلیف شوهر در ادای مهر به طور کلی ساقط شود . پس در این حالت زن حق رجوع ندارد .

      ۲. زمانی که زوجه در قبال طلاق ، مهریه خود را به شوهر بذل می‌کند . بذل مهر در طلاق‌های خلع و مبارات انجام می‌شود ، خُلع و مُبارات دو نوع طلاق توافقی در فقه و حقوق اسلامی است که در آن زن با واگذاری مالی به شوهر از وی طلاق می‌گیرد . این طلاق مربوط به زمانی است که زن از شوهر (و یا هر دو از هم) به قدری تنفر پیدا کرده باشند ، که زن حاضر شود با پرداخت پول از قید همسری وی رها شود . این مال ممکن است مهریه زن یا معادل آن باشد ، به همین جهت در فرهنگ عامه از عبارت « مهرم حلال و جانم آزاد » در اشاره به این نوع طلاق استفاده می‌کنند . بنابراین زن با پرداخت مالی به شوهر ، از او می‌خواهد كه طلاقش دهد . اگر زن در ایام عده طلاق از بذل خود رجوع کند ، طلاق ازخلع و مبارات به رجعي تغيير مي كند و اختيار رجوع به زوج داده مي شود .

      ۳. زمانی که زوجه مهریه خود را به زوج هبه می‌کند . به این بیان که می‌گوید من مهر خود را به تو بخشیدم ؛ در این حالت است که همانند ساير اشكال هبه ، تکلیف شوهر در پرداخت مهريه به طور کلی از بین نمی‌رود ، چراکه زن می‌تواند تحت شرایطی از هبه مزبور رجوع و مهر خود را مطالبه كند . خواه طلاق گرفته باشد یا نگرفته باشد .

  5. سلام خسته نباشید.
    میخواستم بدونم که در چه شرایطی مهریه به زن تعلق نمیگیره؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.

      به موجب ماده ۱۰۷۸قانون مدنی هر چیزی را که مالیت داشته باشد می توان مهر قرار داد که به محض اینکه عقد نکاح واقع و رابطه زوجیت برقرار شد زن مالک تمام مهر می گردد وحق مطالبه از زوج را دارد.این حق تا زمانی که مهریه به زن پرداخت نشده باشد و یا ترتیبی برای پرداخت آن مقرر نگردد به عنوان دین بر ذمه شوهر باقی است مگر آن که زوجه مهریه را به شوهرش ببخشد.

      حال اگر در نکاح دائم مهر ذکر نشده باشد،طرفین می توانند بعد از عقد مهر را به تراضی معین کنند حال اگر یکی از زوجین قبل از تعیین مهر وقبل از نزدیکی بمیرد،زن مستحق هیچ گونه مهری نیست و این قانون فقط در مورد مرگ یکی از زوجین است و در فرض طلاق زن مستحق مهر المتعه است.

      همچنین در صورتی که عقد نکاح اعم از دائم یا منقطع باطل بوده و نزدیکی واقع نشده باشد زن حق مهر ندارد.فرض سوم که زن حق مهر ندارد حالتی است که عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود.اگر علت فسخ تدلیس زن (فریب دادن مرد از سوی زن)باشد زن چه قبل وچه بعد از نزدیکی حقی بر مهر ندارد زیرا به تقلب حقی بدست نخواهد آمد.

  6. سلام.برای پرونده مهریه چه مدارکی نیازه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده اجرایی مهریه از طریق اجرای ثبت:
      1-تصویر برابر اصل شده صفحات 2 الی 5 عقدنامه
      2-تقاضانامه صدور اجراییه
      3-اجراییه صادره از سوی دفترخانه تنظیم کننده عقدنامه
      4-قبض پست سفارشی
      5-مدارک احراز هویت

  7. حسین خوانی

    سلام.خسته نباشید.وکیل خوب برای مهریه در اراک رو سرچ کردم به صفحه شما رسیدم.ممنون میشم جواب سوال منو بدین.
    شوهر من مهریه نمیده.میخواستم بدونم میتونم از پدر شوهرم مهریم رو بگیرم؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.باید بدانید که مهریه دین زوج بر زوجه است و مطابق قانون بدهی باید توسط مدیون پرداخت شود.پس پدر شوهر مسئولیتی در قبال پرداخت مهریه ندارد.اگر پدر شوهر تعهد به پرداخت مهریه کرده باشد، در آن صورت زوجه میتواند به پدر شوهر مراجعه نماید.

  8. نحوه محاسبه نفقه چطوریه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      چنانچه زن نسبت به مطالبه نفقه اقدام نماید مراجع قضایی برای تعیین نفقه این امر را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می دهند تا نفقه زوجه را با در نظر گرفتن شئونات و تحصیلات و خانواده پدری وی تعیین نماید و با توجه به نظر کارشناس حکم مقتضی صادر می شود.

  9. کامران عطیفه

    سلام.میخواستم بدونم که تعدیل تقسیط مهریه به چه صورته؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که چنانچه دادگاه تشخیص دهد شوهر از پرداخت مهریه ای که مورد مطالبه زوجه است معسر ( بی پول ) است و باید مهریه را به صورت تقسیط شده پرداخت نماید ؛ ولی به هر دلیلی هر یک از طرفین تقاضای تعدیل تقسیط مهریه را بنمایند یعنی در مورد اقساط تعیین شده تقاضای کاهش یا افزایش داشته باشند باید دادخواست تعدیل تقسیط مهریه ارائه نمایند.

  10. سلام.️اگر مردی برای فرار از پرداخت مهریه اموالش را به نام دیگران زد ، تکلیف چیست ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما.
      به موجب قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ١٣٩٤ انتقال مال به دیگری به هر نحو به‌ وسیله مدیون با انگیزه فرار از ادای دین به نحوی که باقیمانده اموال برای پرداخت دیون کافی نباشد ، موجب حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکومٌ‌به یا هر دو مجازات می‌شود ؛
      و در صورتی که منتقلٌ‌الیه نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد در حکم شریک جرم است.
      در این صورت عین آن مال و در صورت تلف یا انتقال ، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال‌گیرنده به عنوان جریمه اخذ و محکوم‌ٌبه از محل آن استیفاء خواهد شد .

  11. صدیق پور

    سلام جناب وکیل.خسته نباشید.میخواستم بدونم که مهریه رو از طریق اجرای ثبت هم میشه مطالبه کرد؟

    • سلام سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که یکی از راه‌های مطالبه مهریه از شوهر مراجعه به اجرای ثبت اسناد رسمی است. در این روش زن می‌تواند قباله ازدواج خود را به دفترخانه محل ثبت عقد ارائه کند و تقاضای صدور اجرائیه کند. سپس با اجراییه به اداره ثبت مراجعه و مهریه خود را مطالبه کند. در این روش زوجه باید هزینه اجرایی را هم که برابر با نیم عشر دولتی است پرداخت ‌کند که بعدا این هزینه از شوهر گرفته خواهد شد. برای اجرای مهریه مالی اعم از وجه نقد یا مال منقول (ماشین، موبایل یا…) و یا مال غیر منقول (ملک) توقیف می‌شود البته به شرط اینکه جزو مستثنیات دین نباشد.
      بنابراین گام‌های زیر باید به ترتیب طی شود:

      ۱- مراجعه به دفترخانه محل ثبت عقد و ارایه قباله ازدواج.
      ۲- مراجعه به اداره ثبت محل با همراه داشتن اجراییه صادره از دفترخانه.
      ۳- پرداخت نیم عشر دولتی: بابت اجرای اسناد رسمی نیم عشر مبلغ اجراییه گرفته می‌شود نیم‌عشر مزبور را حق‌الاجرا می‌گویند. (ماده ۱۳۱ قانون ثبت ) حق‌الاجرا حقی است به صورت پول که دولت از بابت اجراییه اسناد رسمی می‌گیرد که پنج درصد مبلغ اجراست.
      ۴- معرفی اموالی برای توقیف.به موجب آیین نامه اجرایی اداره ثبت، معرفی مال جهت توقیف، 10 روز پس از ابلاغ اجراییه است.

  12. سلام.مهریه تا ۱۱۰ سکه پرداخت میشه و آیا بیشتر از این مقدار قابل ثبت به عنوان مهریه هست؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه اراک.
      باید بدانید که در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ثبت مهریه ازدواج وجود نداره و با هر مقداری که زوجین مایل باشند امکان ثبت عقد وجود دارد ( مثلا یک سکه یا مثلا دو هزار سکه) بحث عدد ۱۱۰ سکه زمانی مطرح میشود که زوجه(زن) مطالبه مهریه خود را داشته باشد.حال اگر مرد ( زوج) استطاعت مالی(توانایی مالی) داشته باشد، مهریه هر میزان که باشد وصول گردیده و به زن پرداخت می شود اما اگر مرد استطاعت مالی ندارد دادگاه پرداخت مهریه رو در صورت در خواست زوج قسط بندی می نماید .
      (زوج محکوم به پرداخت پیش قسط و هم چنین اقساط ماهانه می گردد که توسط دادگاه مبالغ آن تعیین می گردد)
      در این حالت زوج به پرداخت اقساط تا اتمام صد و ده سکه محکوم خواهد و برای دریافت بیشتر از این مقدار زن باید بتواند مالی از مرد معرفی کند و در واقع استطاعت مالی او را ثابت کند.

  13. راستگردانی

    سلام.میخواستم بدونم فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز چطوریه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که هرگاه مهریه وجه نقد باشد و زوجین هنگام وقوع عقد برای وصول و پرداخت آن توافق نکرده باشند، برای مطالبه مهریه به نرخ روز، محاسبه از طریق فرمول زیر صورت میگیرد:

      🔹 نرخ شاخص سال قبل از مطالبه تقسیم بر نرخ شاخص سال وقوع عقد نتیجه به دست آمده ضربدر مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه.

      🔹️در صورت فوت زوج که مهریه باید از اموال به جای مانده از وی پرداخت شود مبنای محاسبه تاریخ فوت خواهد بود.

      🔹شاخص بهای سال های قبل از طرف بانک مرکزی تهیه و در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد و فهرست این شاخص ها به دادگاه ها و ادارات ثبت ارسال می گردد و مبنای محاسبه قرار می گیرد.

  14. سلام.ممنون از سایت خوبتون.پسرم ۱۴سالشه و حضانتش با من است نفقه ی پسرم در این سال چقدره ، درصورتی که پدرش ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کند ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که تعیین میزان نفقه اولاد با کارشناس است . به شعبه دادگاهی که حضانت را به شما داده تشریف ببرید و تقاضای تعدیل ( افزایش
      ) نفقه فرزند را کنید .

  15. سلام میخواستم بدونم که تفاوت عندالمطالبه و عندالاستطاعه در پرداخت مهریه چیست ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      فرقشون این هست که زن پس از عقد اگر مهریه ش حالت اول باشه هر وقت خواست می تونه مطالبه کنه اما در حالت دوم شرایط و اوضاع مرد مورد بررسی هست و دادگاه با توجه به استطاعت مرد زمان پرداخت را مشخص می کند .

  16. سلطان آبادی

    سلام. آیا مادر زوجه در فرض وفات دخترش می تواند دادخواست استرداد جهیزیه و مهریه را بدهد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که به عنوان یکی از وراث متوفی بعد از گرفتن گواهی حصر وراثت ,می تواند طرح دعوا کند.

  17. صادقنیا

    سلام میخواستم بدونم که حق حبس زوجه در عقد نکاح چیست ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که ماده 1085 قانون مدنی حایز اهمیت است که بر اساس این ماده ، ” زن می تواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند ، مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود.

      بنابراین ماده ، در صورتی که مرد مهریه زن را نپرداخته باشد ، زن می تواند با استفاده از حق حبس خود ، از تمکین در برابر شوهر خودداری کند تا شوهر مهریه را به وی بدهد . لازم به ذکر است که در صورتی که زن از حق حبس خود استفاده کند ، علاوه بر این که شوهر باید مهریه زن را بپردازد ، پرداخت نفقه زن نیز ضروری می باشد و عدم تمکین زن به علت استفاده از حق حبس ، سبب از بین رفتن حق نفقه زن در دوران حق حبس نخواهد شد !

      با این حال ، بر اساس قانون در می یابیم که استفاده از حق حبس توسط زن منوط به وجود شرایطی نیز هست که تنها در صورت وجود شرایط استفاده از حق حبس ، زن می تواند از آن استفاده کند .
      به عنوان مثال ، برای اینکه زن بتواند از حق حبس خود در برابر شوهر استفاده کند ، باید مهریه حال باشد و زمان دار یا موجل نباشد.

  18. رمضان زاده

    سلام.ممنون از سایت خوبتون.جواب خیلی از سوالام رو گرفتم.میخواستم بدونم که زوجه چگونه می‌تواند مهریه بیش‌ از ۱۱۰ سکه‌اش را مطالبه کند؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا یکصدو ده سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن باشد، وصول آن مشمول مقررات ماده ۲ قانون اجرای محکومیت‌های مالی است. چنانچه مهریه، بیشتر از این میزان باشد در خصوص مازاد، فقط ملائت زوج ملاک پرداخت است. رعایت مقررات مربوط به محاسبه مهریه به نرخ روز کماکان الزامی است.

  19. صدیقه پورکاشف

    سلام.آیا پس از صدور حکم محکومیت زوج به پرداخت مهریه ،می توان زوج را ممنوع الخروج کرد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.باید بدانید که به استناد ماده ۲۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب ۱۳۹۳ ، در کلیه دعاوی حقوقی از جمله مطالبه مهریه ، پس از صدور رای محکومیت زوج به پرداخت مهریه و عدم پرداختن آن و یا تقسیط نشدن مهریه توسط زوج ، محکوم له (زوجه) می تواند از دادگاه صادر کننده رای تقاضای صدور قرار ممنوع الخروج کردن زوج (شوهر) را کند . دادگاه تکلیف به پذیرش آن دارد مگر اینکه مهریه پرداخت شود یا اعسار زوج برای پرداخت مهریه پذیرفته شود. همچنین اگر شوهر (محکوم علیه) تامینی مناسب به تشخیص دادگاه بسپارد ، رفع ممنوع الخروجی صادر می شود.

  20. میراسماعیلی

    با توجه به اینکه شغل بنده کارمندی هستش و به مدت ۶ سال وظایف خانه را به نحو احسن انجام داده ام و با دانستن اینکه مبلغ دقیق توسط دادگاه مشخص میشود،میخواستم بدونم در صورت درخواست اجرت المثل، از تاریخ عقدم تا الان حدودا چقدر محاسبه میشه؟

    • سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه اراک.
      باید بدانید که
      1. دریافت اجرت المثل ربطی به شاغل بودن زوجه ندارد.
      2.فقط درصورتی اجرت المثل به شما تعلق میگیرد که درخواست طلاق از طرف زوج باشد.

  21. سمیه حشمت زاده

    آیا زنی که در خانه پدری به سر میبرد و مهریه از شوهر خود میگیرد بعد از فوت پدر خود حقوق بازنشستگی به او می‌رسد؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل مهریه در اراک.
      باید بدانید که فرزندان دختر اگر ازدواج نکرده باشند یا ازدواج کرده و طلاق گرفته اند در صورت زنده بودن مادر از نصف حقوق بازنشستگی پدر و در صورت فوت مادر کل حقوق پدر را کسب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *