وکیل ملکی تهران، وکیل ملکی خوب در تهران

5/5 - (10 امتیاز)

وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، نامی آشنا برای اشخاصی است که درگیر دعاوی ملکی هستند‌. با این وجود برخی از افراد ممکن است با مفهوم وکیل ملکی آشنایی کامل نداشته باشند. در تعریف وکیل ملکی می‌توان گفت، وکیل ملکی شخصی است که نسبت به امور حقوقی ملک و املاک تسلط کافی و لازم را داشته باشد. به عبارتی دیگر وکیلی که تسلط کامل بر روی حقوق مربوط به املاک را دارد می‌تواند به‌عنوان یک وکیل ملکی کار خود را شروع کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی می‌توان به این موارد اشاره کرد که این شخص علاوه بر تسلط کامل بر روی حقوق ملکی باید توانایی استفاده از علم و آگاهی خود را داشته باشد. وکیل ملکی خوب است که در شرایط نیاز راهکارهای مناسبی را ارائه دهد و بتوان به‌عنوان یک انسان آگاه و دانا بر روی وی حساب باز کرد. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد وکیل ملکی در تهران می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در مورد وکیل ملکی خوب در تهران تا پایان با ما همراه باشید.

وکیل ملکی خوب در تهران

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

وکیل ملکی خوب در تهران

نقش اصلی وکیل ملکی، انجام وکالت در مورد دعاوی ملکی است. حال این سؤال مطرح می‌شود که دعاوی ملکی چیست؟ دعاوی ملکی به دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول گفته می‌شود. لازم به توضیح است که اموال غیرمنقول هم شامل اموالی می‌شوند که ثابت هستند‌ ثابت بودن به این معنا است که امکان جابجایی در مورد آن‌ها وجود ندارد. با توجه به این تعریف می‌توان گفت تمام اراضی و املاک جز اموال غیرمنقول به حساب می‌آیند؛ به‌عنوان مثال ویلا، آپارتمان، زمین، باغ، دفتر کار و … همه جز اموال غیرمنقول هستند. اموال غیرمنقول در دعاوی ملکی مطرح می‌شوند. دعاوی ملکی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. پیچیدگی و اهمیت کار سبب می‌شود تا این کار شخص وارد و باتجربه را نیاز داشته باشد. به همین دلیل برای رسیدگی به پرونده‌های ملکی از وکیل ملکی که تخصص او در مورد دعاوی ملکی است استفاده می‌شود. این موضوع اهمیت تعلیم و تربیت وکیل ملکی در کلان‌ شهرهایی نظیر تهران را به‌درستی نشان می‌دهد. تهران یک کلان شهر محسوب می‌شود که روزانه دعاوی ملکی مختلفی در این شهر به ثبت می‌رسد. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت وکیل ملکی در تهران یکی از نیازهای حقوقی این شهر است.

اهمیت استفاده از وکیل ملکی خوب در تهران

دانستید که وکیل ملکی تخصص و مهارت لازم برای رسیدگی و پیگیری پرونده‌های ملکی را دارد. تخصص و تجربه این نوع وکیل سبب شده تا کار اصلی وی رسیدگی به دعاوی ملکی باشد. دعاوی مربوط به امور ملکی با طرح شکایت در دادگاه موردبررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند. در جریان رسیدگی به پرونده‌هایی که موضوع آن‌ها دعاوی ملکی است، کار اصلی وکیل ملکی این است که از ابتدا و طرح موضوع شکایت فرد شاکی را مشورت و راهنمایی دهد‌. وکیل ملکی خوب شخصی است که از پرونده آگاهی کامل را داشته باشد و در تمام مراحل رسیدگی به پرونده به‌عنوان یک راهنما و مشاور خوب عمل کند. راهکارهای مناسبی را ارائه دهد تا روند رسیدگی به پرونده سرعت یابد. با توجه به اینکه در تمامی پرونده‌هایی که مربوط به دعاوی ملکی هستند، حضور وکیل ملکی لازم و ضروری است، در ادامه به توضیح بیشتر در مورد ویژگی‌های وکیل خوب ملکی در تهران می‌پردازیم. لازم به توضیح است که وجود ویژگی‌های گفته شده در ادامه در تمام وکیل‌هایی که قصد فعالیت در زمینه دعاوی ملکی را دارند، لازم و ضروری است.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

ویژگی وکیل ملکی خوب در تهران

وکیلی که قصد فعالیت در مورد دعاوی ملکی را دارد، قبل از هر چیزی باید تخصص و مهارت لازم در این زمینه را داشته باشد. داشتن تخصص و مهارت لازم به این معنا است که وکیل موردنظر باید به تمام حقوق و قوانینی که در مورد ملک و دعاوی ملکی وجود دارد تسلط کافی را داشته باشد. وکیل خوب ملکی در تهران وکیلی است که در کنارداشتن مجوز‌های لازم دانش و آگاهی لازم را نیز داشته باشد. اهمیت داشتن دانش و تخصص لازم زمانی بیشتر می‌شود که بدانید وکیل ملکی باید در تمام مراحل رسیدگی به دعاوی ملکی مشاور و راهنما شما باشد.

نکته دیگری که برای انتخاب وکیل ملکی خوب باید به آن دقت داشته باشید، دقت به میزان تجربه وکیل موردنظر است. وکیلی که در مورد دعاوی ملکی تجربه داشته باشد و چند پرونده مربوط به دعاوی ملکی را رسیدگی کرده باشد، به دلیل داشتن تجربه و مهارت لازم می‌تواند کار شما را به راحت‌ترین روش ممکن انجام دهد‌. اگر وکیلی تجربه لازم در مورد دعاوی ملکی را نداشته باشد ممکن است راهکارهای غلط یا زمان‌بری برای حل مشکل پیش آمده ارائه دهد‌. استفاده از روش‌های اشتباه برای حل مسئله علاوه بر اینکه برای شخص زمان‌بر است می‌تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد؛ زیرا ممکن است وکیل ملکی از روش آزمون‌وخطا برای حل مسئله استفاده کند. آزمون و خطا روش معتبر و قابل اطمینانی نیست. به‌طورکلی وکیل ملکی باتجربه کوتاه‌ترین و آسان‌ترین راه برای حل مشکل پیش آمده را به شما نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های وکیل ملکی در تهران می‌توان به این مورد اشاره کرد که وکیل ملکی باید به روند قانونی رسیدگی به پرونده‌هایی که مربوط به دعاوی ملکی هستند آشنایی کامل را داشته باشد. به‌طورکلی آشنا بودن وکیل به رویه حوزه قضایی به شما در تسریع روند رسیدگی به پرونده کمک می‌کند. بنابراین این مورد هم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب محسوب می‌شود. به جهت تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های دعاوی ملکی پیشنهاد می‌شود تا رسیدگی به پرونده مدنظر در همان ناحیه‌ای انجام شود که زمین در آن واقع شده است. لازم به توضیح است که علت این پیشنهاد این است که در برخی موارد در روند رسیدگی به دعاوی ملکی اداره ثبت اسناد نیز وارد مسیر رسیدگی به پرونده می‌شود. بنابراین نزدیک بودن زمین و اداره ثبت اسناد همان ناحیه به محل رسیدگی پرونده سبب می‌شود تا کارهای اداری پرونده با سرعت بیشتری انجام شود. اگر وکیل پرونده ملکی وکیل ماهر و باتجربه‌ای باشد برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده مورد فوق را به موکل خود یادآور می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده وکیل ملکی خوب ویژگی‌های دیگری نیز دارد. از جمله دیگر ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب می‌توان به این موارد اشاره کرد که این شخص باید به‌طورکلی با هدف و موضوع اصلی پرونده آشنایی کامل داشته باشد تا با توجه به خواسته پرونده بتواند درخواست موردنظر را بدهد، و با استدلال‌هایی قوی از خواسته پرونده حمایت کند. در برخی موارد در مسیر رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی این امکان وجود دارد که شخص قانون‌گذار سکوت اختیار کند‌ و بررسی پرونده را بر عهده وکیل مربوطه بگذارد‌. در مورد پرونده‌هایی که مربوط به دعاوی ملکی هستند نیز این امکان وجود دارد. بنابراین اگر برای دعاوی ملکی چنین حالتی رخ دهد وکیلی موفق‌تر عمل می‌کند که بتواند استدلال‌های محکمی ارائه کند.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی تهران

افراز ملک محجور و غایب مفقودالاثر

در صورتی که مالکان ملک مورد افراز ، محجور یا غایب باشند ، بررسی و تقسیم ملک توسط دادگاه است ولی در تفکیک سن دخالتی ندارد ( ماده۳۱۳ امور حسبی ) و ممکن است ورثه ملک مشاع مورد افراز نیز محجور یا غایب باشند . در این صورت وفق ماده ۳۱۳ قانون امور حسبی توسط نمایندگان آن ها در دادگاه پیگیری‌های حقوقی صورت می‌گیرد و رأی وحدت رویه شماره ۵۹/۲۹ مورخ ۱۳۶۰/۰۱/۱۵ هیأت عمومی دیوان عالی کشور در این خصوص صادر شده و بیان می‌دارد تقسیم املاک محجوران و غایب مفقودالاثر از صلاحیت واحد ثبتی خارج و در صلاحیت دادگاه است و ، ولی یا قیم صغیر یا امین غایب نمی‌توانند با شریکان تراضی کنند و می‌بایست با نظارت دادگاه مراحل مربوطه را انجام گردد .

موضوعات مورد بررسی وکیل ملکی خوب در تهران

تنظیم سند رسمی برای انتقال ملک: مورد گفته شده از جمله مواردی است که احتمال مطرح شدن آن در پرونده‌هایی که موضوع آن‌ها دعاوی ملکی است وجود دارد. این موضوع در مواردی که خرید و فروش اموالی که اموال غیرمنقول به حساب می‌آیند، مطرح می‌شود. این موضوع تحت شرایط خاصی در دعاوی ملکی مطرح می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به زمانی اشاره کرد که یک‌ فرد از فرد دیگری که فروشنده است ملکی را خریداری کرده باشد، در چنین شرایطی اگر فروشنده ملک به هر دلیلی از انتقال سند مالکیت به شخص خریدار خودداری کند، موضوع تنظیم سند رسمی برای انتقال مالکیت مطرح می‌شود. در چنین شرایطی شخصی که خریدار است می‌تواند با شکایت قانونی و مشورت با وکیل ملکی شکایت خود مبنی بر عدم دریافت انتقال مالکیت را مطرح کند.

تنظیم قراردادهای رسمی اجاره: در ماده ۴۷ تمام قوانینی که موجر باید به آن‌ها عمل کند آمده شده است. بنابراین اگر شخصی قصد دارد ملکی را از شخص دیگری اجاره کند، تنظیم قرارداد رسمی اجاره از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در این قرارداد پایان مدت زمان اعتبار آن آمده است و شخص موجر تا زمان موردنظر باید حقوق مستأجر را رعایت کند. اگر شخصی از تنظیم قرارداد اجازه نامه امتناع کرد طرف مقابل با مراجعه به وکیل ملکی و مشورت با او می‌تواند شکایت خود را پیگیری کند‌.

لازم به توضیح است که موارد گفته شده تنها چند مورد از مشکلاتی است که در مورد اموال غیرمنقول مطرح می‌شود.

به‌عنوان سخن پایانی باید یادآور شویم که در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد وکیل ملکی در تهران و وکیل ملکی خوب در تهران پرداختیم. دانستید که وکیل ملکی به وکیلی گفته می‌شود که به دلیل داشتن دانش و آگاهی کافی در مورد حقوق و قوانین مربوط به ملک و املاک فعالیت او در خصوص پرونده‌‌هایی است که دعاوی ملکی در آن مطرح می‌شود. وکیل ملکی خوب ویژگی‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین ویژگی که در مورد وکیل ملکی خوب مطرح می‌شود این است که وکیل ملکی باید نسبت به تمام حقوق و قوانینی که در مورد ملک و املاک وجود دارد تسلط کامل را داشته باشد. ناگفته نماند که داشتن تسلط کافی نیست وکیلی موفق می‌شود که از این دانش و مهارت خود به نحوی درست برای رسیدگی به پرونده‌های ملکی استفاده کند‌. ویژگی دیگری که می‌توان گفت آن هم یک ویژگی مهم است، داشتن تجربه کافی است. وکیل ملکی باید تجربه کافی را داشته باشد تا در مسیر رسیدگی به پرونده راهنمایی و مشاورهایی خوبی بدهد و از راه‌هایی استفاده کند که روند رسیدگی به پرونده را سرعت ببخشد.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های حقوقی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

24 نظر

  1. سلام وقت بخیر.زمینی به صورت قولنامه‌ای خریداری و به همان صورت فروخته شده است . آخرین فردی که زمین را خریداری نموده در حال حاضر دادخواستی تنظیم نموده مبنی بر الزام به تنظیم سند رسمی ، با توجه به اینکه سندی در کار نبوده اکنون تکلیف چیست ؟

    • سلام وقت بخیر.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که آخرین خریدار زمین باید ( دعوی الزام به تنظیم سند رسمی ) را به طرفیت همه خریداران ( مالکین ) قبل از خودش و فردی که سند رسمی به نام او می باشد مطرح کند . بنابراین شما نیز باید در ردیف خواندگان دادخواست قرار گیرید .

  2. سه دانگ از قطعه زمینی را مشاعا و به صورت شفاهی خریدم و تقریبا مبلغ ثمن معامله را هم پرداخت کردم . زمین سند رسمی نداره ، قرار بود مبایعه نامه تنظیم کنند و به من تحویل بدن . الان نه مبایعه نامه می دهد و نه زمین را تحویل می دهد . چکار کنم آقای وکیل ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که دادخواست اثبات وقوع بیع شفاهی و الزام به تحویل و تسلیم مبیع طرفیت شخص فروشنده زمین مطرح کنید.

  3. با سلام . یک باغ چند هکتاری چندین سال پیش به بنده به ارث رسیده است . سالیان گذشته تابحال در اختیار یکی از اعضای خانواده بوده که با اطلاع و بدون رضایت من هست . هیچ حسابی بابت این چند سال که ملک در اختیارشان بوده است ارائه نمی دهند ، بنده چکار کنم ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که شما می توانید با ارائه دادخواست به دادگاه تقاضای اجرت المثل باغ را برای مدتی که در اختیار آن شخص بوده بخواهید ‌. ضمنا می توانید اگر تصرفاتشان بدون رضایت شماست ، بر حسب مورد دعوی خلع ید یا رفع تصرف عدوانی مطرح بنمائید .

  4. قاسم زاده

    با سلام . مادری زمین خودش را از طریق نامه واگذاری بین فرزندانش تقسیم کرده و یکی از وارثین قطعه خود را فروخته ، آیا الان والدین می توانند از تصمیم پشیمان شوند و زمین را پس بگیرند ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانیدکه خیر . اولا ارث برای بعد از فوت است نه قبل از فوت . ثانیا اگر زمین را بدون هیچ شرطی و به فرزندشان واگذار کرده باشند ، حتی اگر زمین به فروش نرفته باشد باز هم قابل استرداد نخواهد بود ، مگر در خود واگذارنامه شرطی وجود داشته باشد که این حق را به مادر ( واگذارکننده ) بدهد .

  5. سلام وقت بخیر.قاضی رسیدگی کننده به پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها ، پرونده را قبول نمی کند و شهرداری ، انجام کار ما را منوط به پرداخت مبلغ قبل از صدور رای توسط قاضی کرده است . آیا شهرداری همچین اختیاری دارد ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که اخذ و دریافت پول قبل از طرح پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ غیرقانونی بوده و باید، دادخواست احراز وقوع تخلف شهرداری در عدم ارسال پرونده جهت رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۰۰ را به دیوان عدالت اداری تقدیم کنید و اقدام شهردار ، نقض قوانین و مقررات و ممانعت از حق تظلم خواهی و سو استفاده از مقام و موقعیت می باشد.

  6. کاوه پور

    سلام ممنون از سایت خوبتون.جواب خیلی از سوالاتم رو از سایت شما گرفتم.
    میخواستم بدونم اجاره به شرط تملیک چیه؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب تهران.
      باید بدانید که عقد اجاره ای با این شرط بسته می شود که با پایان اجاره و پرداخت آخرین قسط، مستاجر مالک عین گردد. طرفین هنگام انعقاد قرارداد، اراده خویش را بر انتقال ملکیت عین پس از پرداخت آخرین قسط اجاره بها اعلام می کنند و چون با تحقق اجاره به نتایج عقد ملتزم هستند، لذا در صورت حصول شرایط، ملکیت مستاجر بر عین قطعی است و نیاز به موافقت دیگری نیست.
      مال الاجاره نیز درنهایت به عنوان ثمن در مقابل عین قرار خواهد گرفت. در این قسم از اجاره به شرط تملیک، مالکیت مستاجر تنها منوط به رعایت شرایط و پرداخت آخرین قسط است.
      بنابراین پس از اجاره دیگر نیازی به اعلام اراده انشایی مبنی بر قبول انتقال ملکیت وجود ندارد. ملکیت از زمان انقضای مدت اجاره حاصل می شود و تا قبل از این زمان، عین متعلق به مالک قبلی است و بقای آن در دست مستاجر به صورت امانت است و ضمان آن نیز در صورت تعدی و تفریط بر عهده اوست. همچنین عوض تا قبل از انتقال، اجاره بها و پس از آن ثمن معامله محسوب می شود.

  7. سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم دستور تخلیه ملک استیجاری به چه صورته؟ممنون.

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی تهران.
      باید بدانید که قراردادهای اجاره ای که برای ملک مسکونی ، ملک تجاری و غیره از تاریخ ۷۶/۷/۱ به بعد منعقد شده است چنانچه عادی ( غیر رسمی ) تنظیم شده باشد با این شرایط که مدت اجاره قید شود و در دو نسخه تنظیم و به امضای موجر و مستاجر برسد و توسط دو نفر شاهد نیز امضاء گردد ، پس از پایان مهلت اجاره و عدم تخلیه ملک توسط مستاجر ، نیاز به طرح دعوا نبوده ، به درخواست موجر و به دستور شورای حل اختلاف و ظرف یک هفته تخلیه خواهد شد.

  8. صفایی پور

    با سلام . مادری زمین خودش را از طریق نامه واگذاری بین فرزندانش تقسیم کرده و یکی از وارثین قطعه خود را فروخته ، آیا الان والدین می توانند از تصمیم پشیمان شوند و زمین را پس بگیرند ؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      خیر . اولا ارث برای بعد از فوت است نه قبل از فوت . ثانیا اگر زمین را بدون هیچ شرطی و به فرزندشان واگذار کرده باشند ، حتی اگر زمین به فروش نرفته باشد باز هم قابل استرداد نخواهد بود ، مگر در خود واگذارنامه شرطی وجود داشته باشد که این حق را به مادر ( واگذارکننده ) بدهد .

  9. قربانی زاده

    سلام وقت بخیر.اگر ملک خریداری شده مساحت کمتر يا بيشتر داشته باشد تکلیف چیست؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است، مشتری حق فسخ معامله را خواهد داشت.
      اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است، مشتری حق فسخ معامله را خواهد داشت؛ و اگر معلوم شود که بیشتر است فروشنده می‌تواند آن را فسخ کند، مگر اینکه در هر دو صورت طرفین به محاسبه زیاده یا كمي رضايت دهند.

  10. کاشانی زاده

    سلام وقت بخیر.نیخواستم بدونم که افراز املاک مجهول المالک به چه صورت است؟

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی در تهران.
      باید بدانید که از نظر مقررات ثبتی ، ملک مجهول المالک با توجه به ماده ۱۳۹ قانون ثبت و ماده ۵۱ آیین‌نامه اجرایی آن ملکی است که در مهلت مقرر نسبت به آن درخواست ثبت نشده باشد . هرچند مالک آن معلوم و معین باشد که از این حیث با مجهول المالک مورد نظر در قانون مدنی متفاوت است ، زیرا در قانون مدنی مجهول المالک به مالی که صاحب آن معلوم نباشد چه منقول و چه غیرمنقول گفته می‌شود. در مورد املاکی هم که نسبت به آنها شخص معین یا اداره اوقاف فقط تقاضای ثبت کرده اما جریان ثبتی آن پایان نیافته است رسیدگی به تقاضای افراز در این صورت در صلاحیت دادگاه محل وقوع ملک مشاع است .

  11. سلام.نحوه توقیف ملک با سند عادی در اجرای احکام به چه صورت است؟با تشکر

    • سلام.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی خوب در تهران.
      باید بدانید که مطابق مادّه۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور مصوّب ۱۳۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی ، همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید ، دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده و یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد، مالک خواهد شناخت و نیز به موجب مادّه۴۸ قانون فوق‌الذکر، سندی که مطابق مواد۴۶ و ۴۷ این قانون باید به ثبت برسد و به ثبت نرسیده، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.
      بنا به مراتب، صرف ارایه بیع‌نامه عادی نمی­تواند اجرای احکام را مجاب به پذیرش مالکیت ملک برای محکومٌ علیه و ترتیب اثر دادن به تقاضای محکومٌ له در این خصوص (توقیف ملک) بنماید.
      اما اگر شخص ثالث که سند رسمی به نام او است با اقرار به مالکیت محکومٌ علیه، رضایت خود را به توقیف مال مزبور در قبال محکومٌ به بنماید، با عنایت به تبصره مادّه۳۴ قانون اجرای احکام مدنی توقیف آن بلااشکال است.

  12. سلام وقت بخیر.ممنون بابت مطالب خوبتون.
    میخواستم بدونم چه نکاتی رو زمان خونه خریدن باید رعایت کرد؟
    با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر.سپاس از توجه شما به مطلب وکیل ملکی تهران.
      باید بدانید که:
      با تحقیق از اهالی و ساکنین و مجاورین و حتی بنگاه های معاملات ملکی محل وقوع ملک از مالکیت و بلامعارض بودن و احیانا مشکلات ناپیدای ملک مطلع گردید.

      ضمن مراجعه به شهرداری، دارایی و سایر ارگان ها، حتی الامکان از وضعیت ملک و نداشتن عقب نشینی و بدهی های مالیاتی و … مطلع شوید.

      چنانچه فروشنده به وکالت از طرف مالک اقدام می نماید می بایست گواهی ازدفترخانه تنظیم کننده سند وکالت ارایه نماید مبنی براینکه این وکالت همچنان معتبرمیباشد.

      چنانچه ملک در تصرف مستاجر و یا هرشخص دیگری است از متصرف در مورد چگونگی توافقش با فروشنده در خصوص تخلیه سوال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *